ندای گیلان:پسر جوان که در درگیری به‌خاطر شارژ ۱۰ هزار تومانی خط اعتباری تلفن همراه، دوستش را کشته بود با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و از مجازات قصاص رهایی یافت. این پسر دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد و اشک پشیمانی ریخت. در جلسه رسیدگی به این پرونده […]

ندای گیلان:پسر جوان که در درگیری به‌خاطر شارژ ۱۰ هزار تومانی خط اعتباری تلفن همراه، دوستش را کشته بود با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و از مجازات قصاص رهایی یافت.

این پسر دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد و اشک پشیمانی ریخت.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخوست را خواند.

او گفت: «شاهین ۲۶ ساله عصر سوم آبان ۸۹ دوست ۳۵ ساله‌اش به نام یوسف را در محله بلورسازی تهران با چاقو کشت و گریخت. این پسر که ساعتی بعد بازداشت شده بود در دادگاه به قتل اعتراف کرد و به قصاص محکوم شد. او در حالی که حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و از مجازات قصاص رهایی یابد. اکنون با توجه به رضایت اولیای دم از آنجا که جرم شاهین منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده است، طبق ماده ۶۱۲ قانون برایش تقاضای کیفر دارم.»

سپس شاهین در جایگاه ویژه ایستاد و در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: «من و یوسف هر دو به کراک اعتیاد داشتیم و به همین خاطر به خانه هم رفت ‌و‌آمد می‌کردیم. یک شب سر بساط مواد کشیدن خوابم برد و رختخوابم آتش گرفت. قسمت‌هایی از بدنم سوخت و مدتی را در بیمارستان بستری بودم. از آن روز به بعد اوضاع زندگی‌ام بدتر شد. سر کار نمی‌رفتم و خانواده‌ام هم چون می‌دانستند پول‌ها را خرج مواد می‌کنم، پولی به من نمی‌دادند.»

او ادامه داد: «از یوسف یک شارژ ۱۰ هزار تومانی تلفن اعتباری گرفته بودم که به من تلفن زد و طلبش را خواست. به او گفتم پولی در بساط ندارم و پول‌هایم را خرج مواد کرده‌ام. بهتر است چند روز صبر کند تا پولش را پس بدهم اما گوشش بدهکار نبود.»

او در تشریح جزئیات درگیری گفت: «آن روز خمار بودم و حال طبیعی نداشتم که یوسف چماق به دست مقابل خانه‌ام آمد و داد و فریاد راه انداخت. من هم در دفاع از جانم چاقو کشیدم و یک ضربه به سینه‌اش زدم اما باور کنید قصد کشتن یوسف را نداشتم و تحت تاثیر مصرف مواد دست به جنایت زدم.»

او ادامه داد: «من هیچ‌وقت راضی به مرگ یوسف نبودم. خانواده‌ام در این مدت با سختی زیاد توانستند با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان رضایت خانواده یوسف را جلب کنند. من نزدیک به پنج سال است که در زندانم و حالا از هیات قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شود. من مواد را ترک کرده‌ام و می‌خواهم گذشته‌ام را جبران کنم.»

در پایان این جلسه، هیات قضایی وارد شور شد و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی حکم آزادی این پسر را صادر کرد.

پارسینه