کوچکی نژاد در خصوص جابجایی ردیف های بودجه گفت:قرار بود رئیس مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا کنند و توضیحات خودشان را ارائه دهند که تاکنون این اتفاق رخ نداده و آقای رئیس هنوز در کمیسیون حاضر نشدند و توضیحات لازم را ندادند؛ البته سوالاتی هم از رئیس کمیسیون تلفیق داشتیم که ایشان هم باید پاسخ دهند.

به گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره تغییرات در  ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بحث جابجایی بودجه و حذف برخی از ردیف‌ها یا تغییر در تبصره‌ها منشا قانونی ندارد، قانون این است که بودجه در تلفیق و صحن تصویب شود و پس از این تصویب دیگر نباید جابجایی انجام و در اعداد و ارقام تغییر صورت بگیرد؛ از همین رو ما نامه نوشتیم تا مشخص شود که چه اقداماتی صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اعتراضاتی داشتم و پیگیر هستم، گفت: انشاءالله آقایان گزارش دهند؛ البته قرار بود رئیس مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا کنند و توضیحات خودشان را ارائه دهند که تاکنون این اتفاق رخ نداده و آقای رئیس هنوز در کمیسیون حاضر نشدند و توضیحات لازم را ندادند؛ البته سوالاتی هم از رئیس کمیسیون تلفیق داشتیم که ایشان هم باید پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: معتقدم باید در این بحث روشنگری صورت بگیرد و به طور قانونی داخل مجلس پیگیری شود چرا که مجلس محل قانونگذاری است.

نماینده مردم رشت در واکنش به اینکه گفته می‌شود نمایندگان معترض، همان‌هایی هستند که وظایف خود را به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق تفویض کرده بودند، گفت: نمایندگی قائل به شخص و قابل تفویض نیست؛ هنگامی که کمیسیون شکل می‌گیرد، کارشناسی انجام می‌شود و نتایجش در صحن مجلس بحث می‌شود؛ در نهایت آن چیزی که تصویب می‌شود بودجه است نه آن چیزی که پشت پرده انجام گرفته است.

کوچکی نژاد با اشاره به این که قانون در خصوص تصویب بودجه صراحت دارد، عنوان کرد: قانون اساسی می‌گوید بودجه را دولت می‌فرستد و مجلس آن را تصویب می‌کند؛ ما دو صحن داریم یک صحن خود و یک صحن تصویب؛ هرچه در غیر از این دو صحن تصویب شود خلاف قانون است.

وی در خصوص سیاسی شدن نامه نمایندگان در خصوص بودجه و شائبه ارتباط آن با انتخابات گفت: جریان انتخابات ربطی به این قضیه ندارد چرا که هر جا بی قانونی باشد باید جلوی آن بایستیم.

این عضو کمیسیون برنامه وبودجه تاکید کرد: نفس انتخابات برای قانون است و معتقدم داخل مجلس باید این مسئله به بحث گذاشته شود و آقایان گزارش آن را ارائه دهند؛ شاید قانع شدیم و تاکیدم بر این است باید شفاف‌سازی صورت گیرد و چیزی را نباید پنهان نگه نداریم.