اخیرا شایعاتی در رابطه با افزایش قیمت بنزین در ماه های پایانی سال منتشر شد موضوعی که رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با احتمال تغییر قیمت حامل های انرژی توضیح داد.

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان برنامه و بودجه- امروز(دوشنبه) نشست سنتی بودجه را در جمع خبرنگاران برگزار کرده و ضمن تشریح لایحه بودجه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بخشی از معافین مالیاتی باید مشمول شوند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح بخش درآمدی بودجه سال آینده به اهمیت بخش مالیاتی اشاره داشت و با اعلام رشد بیش از شش درصدی در این بخش و افزایش آن به حدود ١٣٠ هزار میلیارد تومان گفت که باید در آمدهای مالیاتی را افزایش داد اما نه از طریق افرادی که اکنون پرداخت دارند بلکه کسانی که خارج از دور پرداخت مالیات قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر افراد و بخش‌هایی که طبق قانون معاف از پرداخت مالیات هستند را مورد بررسی قرار دادیم و مشخص که حدود ٤٠ هزار میلیارد تومان از این طریق پرداخت نمی‌شود. با این حال در حال بررسی هایی هستیم تا بتوان بخشی از آنها را مشمول پرداخت کرد.

نوبخت این را هم گفت که اکنون فعالیت‌هایی به طور خاکستری و کدر وجود دارد که در آنها هنوز شناسایی نشده و مالیات پرداخت نمی کنند، در حالی که باید زیر نور سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و با ابزار و مکانیزم‌هایی شناسایی شوند.

توسعه حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین اعلام کرد که برای سال آینده از روش‌های جدیدی در بودجه برای اختصاص منابع به طرح های عمرانی استفاده شده است، مدلی که اکنون در دنیا مرسوم است.

نوبخت در اظهارات خود به تهیه بودجه ١٣٩٧ بر اساس بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده است به تغییر در اختصاص بودجه های عمرانی اشاره داشت و گفت که به منظور استفاده بهینه از منابع محدود برای پرداخت به بودجه های عمرانی از روش  جدیدی که با عنوان ۳P در دنیا مشهور است، استفاده کرده این که بر پایه حضور گسترده بخش خصوصی قرار دارد.

سهم صدا و سیما از صندوق توسعه ملی را مجلس در بودجه گذاشت

اما در تبصره (٤) لایحه بودجه جدولی قرار دارد که به چند بخش منابعی از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود. در این بین صدا و سیما نیز قرار دارد. موضوعی که  دلیل این پرداخت از نوبخت مورد پرسش قرار گرفت.

وی گفت که این موارد در بودجه امسال هم  قرار دارد که مجلس آن را اضافه کرده  و برخی از بخش ها از جمله توسعه بخش حمل و نقل و یا آموزش و پرورش را دولت قرار داد.

فعلا افزایش قیمت بنزین قطعی نیست

اخیرا شایعاتی در رابطه با افزایش قیمت بنزین در ماه های پایانی سال منتشر شد موضوعی که رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با احتمال تغییر قیمت حامل های انرژی توضیح داد.

وی با اشاره به مجوز ٤٨ هزار میلیارد تومانی برای درآمدزایی از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی در بودجه امسال و سال های قبل گفت که دولت در این باره چند سال است که اقدام نکرده و درامد ما از این محل حدود ٣٣ هزار میلیارد تومان بوده است.

نوبخت تاکید کرد که برای افزایش قیمت بنزین فعلا برنامه‌ای مشخص نیست و هر گونه تصمیمی اطلاع رسانی و اعلام می شود.