مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از فعالیت بیش از ۴۰۰ قرق بان برای حفاظت از جنگل‌های باستانی هیرکانی در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،میرحامد اختری گفت: ۵۶۵ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در گیلان به کمک ۴۹۲ قرق بان و نیرو‌های مردمی به دقت حفاظت می‌شود.

میرحامد اختری با بیان اینکه مساحت جنگل‌های شمال یا هیرکانی در سال ۱۳۳۰ بیش از ۳ میلیون هکتار بود، افزود: بر اساس آمار سال ۹۴ مساحت جنگل‌های هیرکانی به حدود ۲ هزار هکتار رسید که با اقدامات حفاظتی، جنگل‌کاری و با مشارکت مردم توانستیم جلوی روند کاهشی جنگل‌های هیرکانی در گیلان را بگیریم.

وی اضافه کرد: قسمت‌هایی از جنگل‌های هیرکانی گیلان که در میراث جهانی ثبت شده با ۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در ۳ منطقه گشت رودخان فومن، سیاهرود رودبار و لیسار تالش قرار دارند و اقداماتی نظیر نگهداری، پرورش، کنترل بیماری‌ها و افزایش اقدامات حفاظتی از این جنگل‌ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه زمین‌های نسق از طریق بررسی و نقشه‌برداری‌های هوایی شناسایی می‌شوند، گفت: در کمیسیون‌های رفع تداخل زمین‌های ملی و کشاورزی، تداخلی بین این زمین‌های ملی و نسق برداشته شده و اسناد مالکیت به نفع مردم صادر می‌شود.