فرماندار رشت با اشاره به اهمیت پایش اجرایی شدن تصمیمات میزخدمت و بررسی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع محرومیت‌ها، گفت: فضای حاکم بر جلسات میز خدمت، اراده حل مشکلات و رضایت مردم است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،جلسه بررسی اقداماتی که در پی برگزاری میز خدمت در محله فخب صورت پذیرفته و شناسایی و جمع بندی موانع پیش روی رفع معضلات باقی مانده، به ریاست دکتر حمیدرضا امام پناهی و با حضور رئیس شورای شهر رشت، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و تنی چند از معتمدین و اهالی فخب برگزار شد.

امام پناهی با ذکر این نکته که شنیدن بی واسطه مسائل مطرح در میزهای خدمت، نخستین گام در شناسایی و پاسخ به مطالبات واقعی مردم بوده و فضای حاکم در جلسات میز خدمت نیز از اراده حل مشکلات تاثیر می پذیرد، افزود: تلاش خواهد شد تا بر پایی میزهای خدمت، عاملی برای تحرک بیشتر دستگاه ها و ادارات در امر خدمت رسانی باشد.

وی ادامه داد: گرچه برخی از موارد، به مطالبه سالهای مردم بدل گردیده و حل نهایی آنها زمان‌بر خواهد بود؛ اما تمام تلاش‌ها بر این است تا با توجه به رویکرد جهادی دولت سیزدهم در پیشبرد امور، مشکلات به جا مانده از گذشته به نحو رضایت‌بخشی مرتفع گردد.

فرماندار رشت با اشاره به تصویب اعتبار یکصد و پنجاه میلیون تومانی بازسازی مسجد آقا سید خلیل فخب در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته و باقیمانده آن نیز در طی مراحل انجام کار، محقق خواهد شد.

وی بازسازی و تجهیز پایگاه سلامت فخب را نیز یکی از خواسته های بهداشتی و درمانی اهالی معرفی و افزود: این مورد نیز با پیگیری مرکز بهداشت شهرستان صورت واقعیت پذیرفته است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که فاضلاب نیز یکی از مشکلات اساسی محله فخب می باشد، اظهار داشت: اجرای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه، با انتخاب پیمانکار، در شرف انجام قرار دارد.

وی همچنین بر افزایش به تعداد کافی سطل های زباله در محله فخب توسط شهرداری و با هماهنگی و جانمایی اهالی و معتمدین محله تصریح کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان بازسازی و تعمیرات مورد تقاضا در مدرسه شهید نوروزی فخب را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش بر شمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری در مورد دیگر مطالبات مردمی نیز با جدیت پیگیر خواهد بود.

گفتنی است چند روز گذشته فرماندار رشت با همراهی معاون عمرانی شهرداری رشت و شهردار منطقه یک با حضور در محله فخب از معابر محله بازدید و مقرر گردید تا لکه گیری آسفالت معابر در اولویت کاری شهرداری قرار گیرد.

در این نشست، نمایندگان و معتمدین محله فخب نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته و تاکید فرماندار رشت بر لزوم پاسخگو بودن دستگاه‌ها، خواستار پیگیری تحقق دیگر خواسته‌های مردمی شدند.