فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه خلاقیت و ابتکار یکی از راه‌های تبلیغ نماز است، گفت: فرهنگ سازی و ترویج برپایی نماز اولویت مدیران شفت باشد.

به گزارش ندای گیلان از شفت،مهدی نقدی در اجلاس نماز شهرستان شفت که با حضور رؤسای ادارات در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر اهمیت فریضه نماز اظهار کرد: خلاقیت و ابتکار یکی از شروط اساسی تبلیغ و فرهنگ سازی نماز به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان است.

فرماندار شفت لزوم آموزش نماز و اهمیت آن به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان را یادآور شد و گفت: در دورانی قرار داریم که با پیشرفت فناوری اطلاعات، سرگرمی کودکان و نوجوانان به سمت فضای دیجیتال و فضای مجازی سوق داده شده است که اهمیت آموزش نماز و دیگر دستورات و فرایض الهی را مضاعف می‌کند.

نقدی ادامه داد: با توجه به فضای مساعدی که در بین مردم وجود دارد، فرهنگ سازی و ترویج نماز باید در اولویت دست اندر کاران آن قرار بگیرد.

فرماندار شفت با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها مسئولیت بزرگی به ویژه در مقابل نسل جوان دارند، تصریح کرد: امروز جوانان با هجمه فضای مجازی برای سست نمودن پایه‌های دینی آنان مواجه هستند. جوانان باید مجاب به خواندن نماز شوند تا به آثار و برکات آن پی ببرند.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با نماز آسیب‌های اجتماعی را راهکاری برای حل این موضوع دانست و گفت: فرهنگ سازی و ترویج برپایی نماز اولویت مدیران شفت باشد.

نقدی گفت: برای اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد بایستی از همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز استفاده شود.

وی با بیان اینکه نماز قدرت جلوگیری از همه آسیب‌ها را دارد، تصریح کرد: در نماز ظرفیت بالقوه و فراوانی نهفته است که اگر خوب برنامه ریزی شود و ضمیر مردم از اهمیت و نقشی که نماز در کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی دارد آگاه شود به یقین گرایش و رویکرد آنان به پیوستن به صفوف نماز به ویژه اقامه نماز جماعت بیشتر خواهد بود.

نقدی با اشاره به اینکه اقامه نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است تا خود را در آئینه صاف و زلال تقطیر کنند بیان کرد: همه باید از این فرصت و ظرفیت جهت برطرف کردن دغدغه‌ها مقام معظم رهبری که همان کاهش آسیب‌ها است به خوبی استفاده کنند.