‌‌‌‌‌ندای گیلان:ب این شرکت از دو سال قبل در حال تهیه سرمایه لازم برای ایجاد شبکه مذکور و توسعه آن در 60 کشور جهان است.Sigfox تنها شرکت فرانسوی نیست که سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا را به طور جدی آغاز کرده است. BlaBlaCar هم به همین منظور سرمایه ای 200 میلیون دلاری را تدارک […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:ب این شرکت از دو سال قبل در حال تهیه سرمایه لازم برای ایجاد شبکه مذکور و توسعه آن در 60 کشور جهان است.Sigfox تنها شرکت فرانسوی نیست که سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا را به طور جدی آغاز کرده است. BlaBlaCar هم به همین منظور سرمایه ای 200 میلیون دلاری را تدارک دیده است.

از جمله تامین کنندگان سرمایه 160 میلیون دلاری Sigfox می توان به Salesforce، توتال، پاروت، Alto Invest، Swen CP و Tamer Groupاشاره کرد.

پیش از این Bpifrance، Elliott, Intel Capital، Air Liquide، Idinvest Partners و IXO هم از ابتکار عمل مذکور حمایت کرده بودند.Sigfox که پنج سال قبل تاسیس شده است، به دنبال راه اندازی شبکه ارتباطی مستقلی است که ارسال پیام توسط اشیای و وسایل مختلف را که در فواصل دور از هم واقع هستند، ممکن می کند.

این شبکه برای اتصال وسایل و محصولات ساده و کم هزینه و کم مصرف طراحی شده که می توانند بدون شارژ باتری هایشان برای مدت های طولانی و حتی سال های متمادی فعال باقی بمانند.انتظار می رود صنایع مختلف، دولت ها و دیگر سازمان های بزرگ برای کنترل نحوه فعالیت سیستم های الکترونیکی و هوشمند خود و جمع آوری داده از آنها از راه اندازی چنین شبکه ای حمایت کنند.

Sigfox می گوید با رساندن مجموع سرمایه خود به 300 میلیون دلار شبکه یاد شده را فعلا در 26 کشور عملیاتی کرده است.فارس