سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این جشنواره آبان ۱۴۰۲ با هدف تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنر‌های نمایشی ورشد، توسعه تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عبدالرضا علی پناه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان برای رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر «سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی» را آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را، تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنر‌های نمایشی، رشد و توسعه تئاتر دانست و افزود:با توجه به پیشینه هنر نمایش در گیلان، برگزاری این جشنواره در ارتقاء تولیدات سالانه‌ی هنرمندان تئاتر استان و توانمند سازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای موثر است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انتخاب موضوع در این جشنواره آزاد است، تصریح کرد: ایجاد امید و نشاط اجتماعی، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده، افزایش جمعیت، همگرایی ملی با نگاه به آیین‌ها و باور‌های بومی، گسترش ارزش‌های اسلامی و ایرانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۲ از محور‌هایی مهم این جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه «سی و پنجمین جشنواره تئاتر» استانی در ۲ بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود گفت: در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای آثار بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی فقط به آثار نمایشی تولید شده هنرمندانی اختصاص دارد که اجرای عمومی داشته باشند و گروه‌هایی می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند آثارشان حداقل ۵ نوبت اجرای عمومی داشته باشد.
عبدالرضا علی پناه گفت:علاقه‌مندان برای شرکت در «سی و پنجمین جشنواره تئاتر» گیلان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ به سامانه ایران تئاتر ارسال و فرم تقاضای حضور در جشنواره، مجوز کتبی نویسنده، نمایشنامه، عکس پرسنلی کارگردان را در سامانه در پرتال ایران تئاتر بارگذاری کنند.
وی افزود: این جشنواره در نیمه اول آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
عبدالرضا علی پناه افزود: ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال ۱۴۰۲ از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره استان الزامی است.