مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: عملکرد این ناوگان بر اساس ضوابط اعلام شده رصد می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فریبرز مرادی با اشاره به آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح در بخش حمل و نقل عمومی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره مندی از خدمات ناوگان عمومی منوط به داشتن کارت واکسن است، افزود: همه دفاتر خدمات مسافر موظف هستند با بررسی مدارک مسافران از جمله کارت واکسن نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

مدیر کل راهداری گیلان با اشاره به چگونگی نظارت‌ها بر اجرای درست این طرح، گفت: در همین راستا سامانه‌ای با عنوان «سروا» طراحی شده که کد ملی فرد متقاضی بلیت اخذ و بر اساس آن وضعیت مسافر از نظر سلامتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این سامانه چند مؤلفه برای صدور بلیت پیش بینی شده است، تصریح کرد: مجوز سلامت یکی از مؤلفه‌های است که در آن تمام موارد و نکات سلامت فرد مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

مرادی مجوز سفر را نیز یکی دیگر از مؤلفه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در این مورد نیز وضعیت شهرهای مبدأ و مقصد سفر فرد بررسی و در صورت عدم مشکل بلیت برای فرد صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح ۱۰ روز بعد از سفر نیز وضعیت مسافران مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز مشکل برای آن فرد با استفاده از این سامانه به همه مراکز اعلام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه شرکت‌های مسافربری مجاز به فروش بلیت و خدمات به افراد دارای بیماری نیستند، افزود: در صورت انجام این کار به منزله تخلف بوده و با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.