آیت‌الله قربانی به تبلیغ دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای علیه قرآن، خداوند، پیامبران و اخلاق الهی اشاره کرد و گفت: علما باید با مطالعه پاسخگوی شبهات در جامعه باشند.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در گردهمایی روحانیون استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار کرد: روحانیون خادمان و عمران‌کنندگان مساجد هستند.
وی، نامگذاری روز مساجد را به دلیل اهانت صهیونیست‌ها به مسجدالقصی عنوان کرد و افزود: سازمان کنفرانس اسلامی سی‌ام مردادماه را به عنوان روز گرامیداشت مساجد نامگذاری کرده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر زنده نگه‌داشتن و آبادی مساجد، بیان کرد: قرآن می‌فرماید؛ افراد با ایمان و دارای عمل صالح آبادکنندگان مسجد هستند.
آیت‌الله قربانی، توجه به معنویت را از نکته‌های مهم توسط روحانیون در مساجد خواند و تصریح کرد: انسان‌ها در زندگی تکالیفی دارند و با انجام آن خدایی شده و به بهشت می‌روند.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها، دانش‌سراها و شورای امنیت نمی‌توانند روح معنویت و خدایی شدن را در جامعه پیاده کنند و این روح باید از طریق علما در مساجد پیاده شود.
امام جمعه رشت، روح اسلام را درک حقیقت قرآن و پیاده کردن آن در زندگی عنوان کرد و گفت: ستیز با دشمنان با الگوگیری از امام حسین(ع)، امام صادق(ع) و امام(ره) تحقق پیدا می‌کند.
آیت‌الله قربانی با اشاره به رقص شمشیر دشمنان و فروش بیش از 400 میلیارد دلار سلاح به کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: امر مذکور نشان‌دهنده بی‌معنا بودن فریضه نماز در این کشورها است.
وی بر آگاهی امامان جمعه و جماعت از روح اسلام تأکید کرد و یادآور شد: روحانیون با کسب سرمایه‌های علمی باید غذای مناسب معنوی برای مردم در مساجد ارائه کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اعتقادات، احکام دینی و برنامه‌های اجتماعی غذای معنوی جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از مساجد به جبهه‌ها اعزام ‌شدند و اکنون مدافعان حرم در سوریه تربیت‌شدگان مساجد هستند.
آیت‌الله قربانی به تبلیغ دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای علیه قرآن، خداوند، پیامبران و اخلاق الهی اشاره کرد و افزود: علما باید با مطالعه پاسخگوی شبهات در جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه روشنگری علما می‌تواند موجب تغییر رفتار انسان‌ها شده و جامعه را متحول کند، بیان کرد: در مرتبه نخست باید علم روحانیون ارتقا پیدا کند و علما معلومات خود در امور مختلف را بالا ببرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، اخلاص علمای دین در تاثیرگذاری بر دیگران را موثر خواند و تصریح کرد: مسجد مکانی مقدس و پاک است ضمن اینکه مساجد باید برای نسل امروز جامعه جاذبه داشته باشند.
آیت‌الله قربانی متذکر شد: اگر بتوانیم شمه‌ای از جاذبه امام(ره) و آیت‌الله بهجت را داشته باشیم مردم جذب مساجد می‌شوند.
وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: افراد خدایی و اخلاقی وارد مساجد می‌شوند و انسان در مساجد دوستان خوبی پیدا می‌کند.
امام جمعه رشت، فطرت مردم را الهی توصیف کرد و یادآور شد: امروز باید مساجد را با علم، دانش و تقوا مامور کنیم تا مدافعان حرمی مانند شهید حججی‌ها تربیت شوند و سر خود را در راه خدا فدا کنند.