نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید فشار را قبول می‌کرد، گفت: من نیز نامه‌ نمایندگان برای حمایت از ظریف را امضا کردم.

به گزارش ندای گیلان،علی مطهری در حاشیه نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون دلایل استعفای ظریف اظهار داشت: من از دلایل استعفای وزیر امور خارجه اطلاعی ندارم و خود ایشان باید توضیح بدهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم دلیل اصلی استعفای وزیر امور خارجه دخالت نهادهای غیرمسئول، در سیاست خارجه کشور است. مطابق قانون اساسی وزارت خارجه متولی سیاست خارجی کشور است اما اکنون استقلال کافی ندارد.

وی افزود: طبیعتاً ظریف احساس می‌کند موانعی پیش روی او است که نمی‌تواند کار خود را انجام دهد.

مطهری ادامه داد: بعید می‌دانم رئیس جمهور با استعفای ظریف موافقت کند و نباید هم موافقت کند زیرا جایگزینی در حد آقای ظریف برای تصدی وزارت امور خارجه نداریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید مانع از فشارها به دستگاه سیاست خارجی کشور شود اما آقای روحانی از ابتدای دولت دوازدهم در همه جا عقب‌نشینی کرده است.

رئیس جمهور از ابتدا باید اقتدار بیشتری می‌داشت و اجازه دخالت به نیروهای نظامی و غیره در سیاست خارجی را نمی‌داد

وی افزود: مجلس نیز می‌تواند مانع از وارد آوردن فشار به وزارت خارجه شود اما رئیس جمهور از ابتدا باید اقتدار بیشتری می‌داشت و اجازه دخالت به نیروهای نظامی و غیره در سیاست خارجی را نمی‌داد.

مطهری اظهار داشت: اکنون نیز مقداری دیر شده اما از آنجایی که رئیس جمهور مجری قانون اساسی است باید از حقوق وزارت خارجه دفاع کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید فشار را قبول می‌کرد، گفت: من نیز نامه‌ نمایندگان برای حمایت از ظریف را امضا کردم.