فرماندار رشت با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان و شهرستان رشت علی رغم ارتقای امکانات در سال های اخیر همچنان عقب ماندگی هایی در زمینه امکانات و تجهیزات امدادی دارد، گفت: با توجه به اینکه رشت به تمامی گیلانیان خدمات مختلفی را ارائه می دهد،باید بالاترین امتیاز را در شاخص های مختلف را دارا باشد.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات انتقال خون و جمعیت هلال احمر استان گیلان که با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت و مدیران کل انتقال خون و هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به مشکل کاهش ذخیره بانک خون ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تامین خون و نحوه نگهداری از آن با استفاده از تکنولوژی جدید می تواند در راستای بهره وری و استفاده از این نعمت الهی بسیار اثرگذار باشد و در این راستا باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز سازمان انتقال خون فراهم شود.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نیاز سازمان انتقال خون به خودروی سیار مجهز به تجهیزات انتقال خون، تصریح کرد: در راستای جبران کمبود خون، باید هر چه سریعتر نسبت به تامین خودروی جدید سیار انتقال خون اقدام شود.
وی با اشاره به نقش پررنگ هلال احمر در تمامی وقایع و حوادث طبیعی و غیر طبیعی، خاطرنشان کرد: هلال احمر نقش تاثیرگذار و مهمی در روند توسعه هر منطقه داشته و حتی در تامین مایحتاج بسته های خوراکی آسیب دیدگان حوادث گوناگون و اسکان ضروری مسافرین و در راه ماندگان، شاهد نقش آفرینی برجسته هلال احمر هستیم هستیم.

فتح اللهی با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان و شهرستان رشت علی رغم ارتقای امکانات در سال های اخیر همچنان عقب ماندگی هایی در زمینه امکانات و تجهیزات امدادی دارد، افزود: با توجه به اینکه رشت به عنوان مرکز استان به تمامی گیلانیان خدمات مختلفی را ارائه می دهد، لذا باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا بالاترین امتیاز را در شاخص های مختلف را دارا باشد.
وی با اعلام آمادگی در راستای افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات در سطح بخش های تابعه شهرستان، افزود: نیازمندی ها ومشکلات پایگاه های امداد و نجات هلال احمر شهرستان رشت در قالب نشست های تخصصی پیگیری خواهد شد.