سازمان نظام مهندسی گیلان 3 هزار و 439 نفر را بانوی عضو دارد که از این تعداد، 1205 نفر از بانوان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت:بانوان مهندس و متخصص نقش تعیین کننده ای در حرکت جامعه به سوی توسعه پایدار دارند.

مهندس عبدالرضا قاسمیان، در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، این ایام خجسته را به کلیه بانوان به خصوص بانوان مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان تبریک گفت .

وی ضمن تقدیر از حضور فعال بانوان مهندس در سازمان گفت: این سازمان حدود 18 هزار عضو دارد که از این تعداد 3 هزار و 439 نفر را بانوان تشکیل می دهند. بانوان در شش رشته مهندسی ساختمان، 866 نفر در رشته عمران، 1469 نفر در رشته معماری، 239 نفر در رشته مکانیک، 774 نفر در رشته برق، 53 نفردر رشته شهرسازی، 38 نفر در رشته نقشه برداری به عضویت سازمان در آمده اند.

مهندس قاسمیان افزود: از این تعداد، 1205 نفر از بانوان دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.

وی با اشاره به اینکه شغل‌های مهندسی ساختمان در نظر بسیاری از افراد جامعه مشاغلی مردانه هستند، تصریح کرد: از این حیث میان زن و مرد در انجام فعالیت های مهندسی تفاوتی وجود ندارد و حضور بانوان مهندس در فعالیت های عمرانی، همدوش و هم پای مردان در کنار حس مسئولیت پذیری بالای آنها می تواند زمینه ساز دستاوردهای شایسته ای باشد که سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز در سیاستگذاری‌های خود رویکرد و نگاهی یکسان به بانوان و مردان دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بانوان گیلانی،خصوصا بانوان مهندس را، افرادی موفق دانست و تصریح کرد: هر جا در عرصه های علمی، جتماعی،اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، بانوان ورود کرده اند، توانسته اند تغییرات مثبتی ایجاد کرده و عملکرد بهتر و موثرتری را چه در عرصه‌های دولتی و چه در بخش خصوصی به همراه داشته باشند.

مهندس قاسمیان،جامعه ای را موفق دانست که بتواند با ایجاد فضای مناسب از تخصص، دانش، توانمندی، حس مسئولیت‌پذیری و تعهد بانوان بهره گیرد و تاکید کرد: ایجاد انگیزه و زمینه های مساعد برای بانوان برای ارتقاء توانمندی ها، در کنار انجام مسئولیت های خانوادگی، نظیر همسر و مادر بودن، تسهیل کننده حرکت جامعه به سوی توسعه پایدار خواهد بود و بانوان متخصص نقش تعیین کننده ای در رشد و توسعه جامعه دارند.