ندای گیلان:کشورهای عربی واکنشی محتاط آمیز نسبت به توافق هسته ای داشته اند و برخی نیز نتوانسته اند عصبانیت خود را از این اتفاق تاریخی پنهان کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ندای گیلان،کشورهای عربی واکنشی محتاط آمیز نسبت به توافق هسته ای داشته اند و برخی نیز نتوانسته اند عصبانیت خود را از این اتفاق تاریخی پنهان کنند.

خبرگزاری فرانسه در خبری کوتاه به ابراز علاقه عربستان برای ایجاد «بهترین رابطه با ایران» خبر داده است.

عربستان سعودی بعد از توافق هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد بهترین روابط را با این کشور برقرار کند.

عربستان باید به نفع ایران کنار برود

در عین حال فرانس 24 نوشت: در خصوص عربستان سعودی نیز می توان گفت که این کشور نگاه خوبی به این توافق ندارد. پنج ماه پیش مسئول امنیتی عربستان در خصوص تسلیحات هسته ای در خاورمیانه به غرب هشدار داد. با توجه به امضای توافق همکاری های هسته ای بین عربستان و روسیه، کره جنوبی، چین و فرانسه، عربستان سعودی نیز می تواند به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند. تنش های سنی و شیعه همواره بین ایران و عربستان وجود داشته است. اکنون این سوال مطرح است که آیا عربستان به عنوان قدرت منطقه ای حاضر است به نفع ایران کنار برود؟

استقبال شرطی امارات: از توافق استقبال می کنیم، ایران از دخالت دست بردارد

از سوی دیگر، ک مقام مسئول از امارات متحده عربی گفت: این توافق می تواند سرفصلی جدید در روابط بین کشورهای منطقه خلیج (فارس) باشد. وی تاکید کرد که ایران می تواند نقشی قابل توجه در منطقه داشته باشد، به شرط آن که در سیاست هایش بازنگری کند و از دخالت در امور داخلی کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان و یمن دست بردارد.

تبریک کویت

امیرکویت با ارسال پیامی برای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران توافق تاریخی ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک را تبریک گفت .

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری رسمی کویت (کونا) اعلام کرد شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح سه شنبه شب با ارسال پیام های جداگانه برای  رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور ایران توافق تاریخی بین تهران و کشورهای غربی را بر سر برنامه هسته ای ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این توافق بتواند به حل مناقشات و تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند .

امیرکویت گفت :« ما امیدواریم با توافق تاریخی میان ایران و کشورهای غربی درباره برنامه های هسته ای ایران ثبات و امنیت در منطقه محقق و همه تلاش ها، امکانات و ظرفیت ها به توسعه منطقه معطوف شود.»

پادشاه بحرين نيز نتيجه مذاکرات وين را به رييس جمهور ايران تبريک گفت

پادشاه بحرین نیز نتیجه و جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و غرب را به حسن روحانی رییس جمهور این کشور تبریک گفت.

نوري مالکي نتيجه مذاکرات هسته اي ايران را تاريخي توصيف کرد

نوری مالکی معاون نخست وزیر عراق نیز جمع بندی مذاکرات هسته ای غرب و ایران را به حسن روحانی رییس جمهور این کشور تبریک گفت و آن را تاریخی توصیف کرد.

انتخاب