جلسه ستاد مدیریت پسماند شهرستان مرزی بندر آستارا با وحید پورحضرت معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، جلسه ستاد مدیریت پسماند این شهرستان  با وحید پورحضرت معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

پورحضرت اظهار کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام در نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ ارائه آموزش‌های به‌موقع و به‌روز در مدارس، اداره‌ها و درب منازل است.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان به صددرصد رساندن بحث تفکیک زباله از مبدأ تاکید کرده است، یادآور شد: شهرداری‌های‌آستارا و لوندویل باید در این حوزه بیش از پیش فعال باشند و انگیزه لازم برای نهادینه‌کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ را در مردم ایجاد کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با اشاره به اینکه فرصت و مکان مناسب برای مدیریت پسماند در این شهرستان وجود ندارد، اضافه کرد: امیدواریم شهرداری‌ها، شورای شهر و شهرستان آستارا درباره مدیریت مناسب پسماند این شهرستان برنامه‌های خوبی داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت جابه‌جایی به‌موقع پسماندها توسط واحدهای اجرایی ذیربط تأکید کرد و متذکر شد: برخی از شهروندان نسبت به عدم‌ جا به‌جایی به‌موقع پسماندها گلایه‌مند هستند.

عدم وجود مکان مناسب برای مدیریت پسماند در شهرستان آستارا