رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اجرای پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت با هدف حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انجام شد ، اما در شرایط فعلی شهروندان هیچ انتفاعی از احداث این پل ها ندارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در شانزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به حضور فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) رشت اظهار کرد: هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی پاسداشت تلاشهای این فرزندان ایران اسلامی است که همچون دیگر نیروهای مسلح با صلابت از مرزهای آبی و خاکی دفاع می کنند.

اقدام غرور آفرین نیروی دریایی در برخورد با ناو متجاوز امریکا
محمد حسین واثق کارگرنیا به اقدام غرور آفرین نیروی دریایی در برخورد با ناو متجاوز دریایی آمریکا اشاره کرد و گفت: این اقدام نیروی دریایی مایه غرور و مباهات ایران و ایرانی و اطمینان خاطر از بابت حفظ امنیت همیشگی ملت توسط نیروهای پُرصلابت مسلح شد.
  وی به نوزدهم آذر مصادف با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: این روز را خدمت تمامی پرستاران عزیز و پُر تلاش شهر رشت تبریک و تهنیت عرض می کنم و ویروس کرونا با تمامی مشکلات و مصائبی برای مردم به همراه داشت ، موجب شد تا بیش از پیش به نقش مهم و خدمات صادقانه قشر بی ادعا و خدوم پرستار پی ببریم .
   رئیس شورای اسلامی شهر رشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر بالاخص شهدای سلامت را گرامی داشت و بیان کرد: پرستاران خدوم ایران اسلامی در تمام روزهای کرونایی عاشقانه در کنار بالین بیماران به منظور ارائه خدمات حضور داشته و دارند و در این راه تعدادی از آنان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.
  کارگرنیا با اشاره به شانزدهم آذر روز دانشجو افزود: دانشجویان در تحولات جامعه نقش غیر قابل انکاری دارند و ان شاا دانشجویان ایران اسلامی بالاخص دانشجویان دیار سردار بزرگ میرزا کوچک جنگلی ، با تلاش و کوشش در مسیر کسب علم ، موجب خودکفایی ایران اسلامی در تمامی بخش ها شوند.
انتقاد رئیس شورای رشت از وضعیت پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت
 کارگرنیا با انتقاد از برخی از اقدامات شهرداری رشت و عدم نظارت صحیح در روند اجرای پروژه های عمرانی افزود: بنده معتقدم شورای اسلامی شهر رشت ، هر زمان که کم کاری و اشتباهی را در اجرای پروژه ها و یا عدم نظارت شهرداری رشت مشاهده کند باید تذکرات لازم را به شهرداری بدهد.
  وی به عدم انتفاع مردم رشت از ایجاد پل های عابر پیاده مکانیزه در این شهر اشاره کرد و گفت: با احداث این پل ها که با هدف حفط امنیت و سلامت شهروندان در رشت انجام شد انتظار می رفت خطرات ناشی از تصادفات کاهش پیدا کند و انتفاع مردم هدف اصلی احداث این پل ها در سطح شهر بود.
شهرداری رشت از پیمانکار پل های عابر پیاده ضمانت اجرایی نگرفته است
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه متاسفانه فقط پیمانکار از احداث این پل ها منتفع شده است تصریح کرد: اغلب آسانسورهای پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت خراب هستند و بابت رفع مشکلات در این باره به شهردار رشت طی یک نامه در نهم آذر سال جاری به صورت مکتوب تذکر دادیم اما متاسفانه عملا اقدام موثری مشاهده نشد .
  کارگرنیا با بیان اینکه تذکر اعضای شورا به مزاج برخی خوشایند نیست افزود: روز گذشته شاهد آتش سوزی در اتاقک یکی از آسانسورهای پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت بودیم که بر اساس گزارشات اعلام شده به محل تجمع معتادین تبدیل شده بود و هیچ نظارتی از سوی پیمانکار و شهرداری رشت در این باره وجود نداشت.
  وی با ابراز تاسف از اینکه شهرداری رشت در برخی از پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت ضمانت اجرایی نگرفته است بیان کرد: شهرداری رشت باید انجام قرار داد تبلیغات بر روی پل ها را به اجرای کامل این پروژه مرتبط می کرد که متاسفانه این مهم نیز در نظر گرفته نشده است.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در نهم آذر ۱۴۰۰ به صورت مکتوب بابت رفع مشکلات پل های عابر پیاده مکانیزه به شهردار رشت تذکر دادم گفت: شهردار رشت به مدت یک ماه تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارد این مشکل را برطرف کند و در غیر این صورت بر اساس قانون با وی برخورد می شود.
 انتقال مرکز آموزشی درمانی نیروی دریایی رشت به نقطه دیگری از شهر
  وی با مخاطب قرار دادن امیر دریا دار دوم مهدی شعبانزاده فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت تصریح کرد: بخشی از حوزه مدیریت شهری به نحوی با مجموعه نیروی دریایی مرتبط است و برای کاهش حجم ترافیک در محدوده خیابان پاسداران شهر رشت با همراهی نیروی دریایی می توانیم گام های موثری برداریم.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقال مرکز آموزشی و درمانی نیروی دریایی به خارج از محیط شهری بیان کرد: فضای فعلی مرکز آموزش و درمانی نیروی دریایی فضای خوبی برای انتفاع بیشتر مردم است و اگر فرمانده نیروی دریایی موافقت کند با انتقال این مرکز آموزشی به خارج از شهر از این مکان به منطور ارایه خدماتی به شهروندان رشت استفاده کنیم.
موافقت اعضای شورای رشت با کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قرائت لایحه ارسالی از سوی شهرداری رشت مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به مبلغ پانصد میلیون تومان در قالب کمک های مالی و لجستیکی افزود: شرایط تیم بسیار عالی است اما به لحاظ مالی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و یقینا در صورت حمایت شورا و شهرداری رشت از تیم مردمی بار دیگر شاهد حضور مقتدرانه سپیدرود در مسابقات فوتبال باشیم.
ده عضو شورا با لایحه پانصد میلیون تومانی کمک به تیم فوتبال سپیدرود رشت موافقت کردند.