مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی هیچ مجوزی صادر نشده است، گفت: عامل این تخریب پیگیری قضایی می شود.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، ولی جهانی در گفتگویی اظهار کرد: قابلیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان در ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با عامل اصلی تخریب بنای هتل تهران برخورد می‌شود، افزود: در خصوص تخریب این اثر هیچ گونه مجوزی از سوی میراث فرهنگی صادر نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر تخریب بنای هتل تهران اضافه کرد: در آخرین مکاتبه که از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندر انزلی مبحث رفع خطر بنا مطرح شد، این اداره کل مطابق با نقشه‌ها صراحتاً به حفظ پوسته ساختمان بر اساس تکنولوژی جدید تاکید کرده است.

جهانی با اشاره به تشکیل جلسات و بازدیدهای متعدد از بنای تاریخی هتل تهران بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی تحت هیچ شرایطی نسبت به عمل ارتکابی خلاف قوانین و ضوابط ابلاغی کوتاه نخواهد آمد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری انزلی در راستای احترام به درخواست‌های به حق فرهنگ دوستان و میراث فرهنگی (تا تعیین تکلیف نهایی موضوع در مراجع محترم قضائی) از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خودداری کرده و هر عملی باید تنها بر اساس ضوابط و موافقت کتبی میراث فرهنگی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با تاکید بر اینکه بنای تخریب شده باید به اصل خودش برگردد، گفت: بر اساس قوانین بنای تخریب شده بدون افزایش ارتفاع و بر اساس مستندات قدیمی موجود ساخته شود.

جهانی با تاکید بر پیگیری قضائی عامل اصلی تخریب بنای تاریخی هتل تهران بیان کرد: مجازات برای نابودکنندگان هویت ملی و آثار تاریخی ارزشمند مورد تاکید میراث فرهنگی است.