رونالدو در جام جهانی برای توپ ششم می جنگد و بازیکن بزرگی است، به همین دلیل این حرف ها را درک می کنم؛ طنزهایی که درست می کردند برای من روحیه بود و انگیزه به من می داد.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا بیرانوند شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه افلاک با اشاره به اینکه همه می دانند چه سختی هایی کشیده ام، از کجا شروع کرده ام و چگونه وارد فوتبال شدم، اظهار داشت: مزد این سختی ها را در بازی های جام جهانی گرفتم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال در نفت تهران بودم و این موفقیت ها برمی گردد به زحماتی که آنجا کشیدم، بعد به پرسپولیس رفتم و دو سال در آنجا بودم، دوسال در پرسپولیس قهرمان شدیم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران افزود: من در تیم های فوتبال خرم آباد بازی نکرده ام، تنها تیمی به نام «شاهین دارایی» بود در خرم آباد که یک سال در آن بازی می کردم، البته می آمدیم بازی تیم های خرم آباد از جمله خیبر را تماشا می کردیم؛ اما به هر روی فوتبال حرفه ای من از تهران شروع شد.

مردم انتظارات بیشتری از ما دارند

بیرانوند تصریح کرد: همه می دانند فوتبال چه سختی هایی دارد،  در بازی های جام جهانی دو ماه از خانواده دور بودیم، تمرینات بدنسازی سختی را داشتیم و روزی دو تا سه جلسه تمرین می کردیم.

وی در رابطه با مهار پنالتی رونالدو نیز گفت: فیلم ها را واقعا آنالیز کرده بودم، این اتفاقات از این به بعد کار من را سخت تر می کند و مردم انتظارات بیشتری از ما دارند.

طنزهایی که درست می کردند برای من روحیه بود و انگیزه می داد

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران افزود: برخی از مردم طنزهایی در مورد آن کلیپ «چطوری کریس» درست کردند، البته به مردم حق هم می دهم و درک می کنم، رونالدو در جام جهانی برای توپ ششم می جنگد و بازیکن بزرگی است، به همین دلیل این حرف ها را درک می کنم؛ طنزهایی که درست می کردند برای من روحیه بود و انگیزه به من می داد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: ۳۰ ثانیه قبل از پنالتی رونالدو واقعا با خدای خودم صحبت می کردم، به عقب برگشتم که کجا بوده ام چه سختی هایی کشیده ام و الان جلوی این بازیکن بزرگ ایستاده ام؛ از خدا خواستم مرا سربلند کند، زمانی که توپ را بغل کردم احساس کردم تمام سختی ها را بغل گرفته ام و تمام سختی ها را اینجا جبران کردم؛ وقتی مرتضی پور علی گنجی دست روی شانه ام گذاشت به زمان حال و به بازی برگشتم.

وی تصریح کرد: مهدی طارمی گفت پس از گرفتن پنالتی رونالدو احساس کرده ام تازه به زمین آمده ام؛ و واقعا بچه ها انرژی گرفتند.

«وحید امیری»  شاهکار کرد

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: وقتی رهبر عزیزم به تیم ملی و بازیکنان تبریک می گوید یعنی مسلما بچه ها کار بزرگی انجام داده اند؛  واقعا در بازی های جام رکوردهای زیادی را جابه جا کردیم، برای اولین بار کمترین گل خورده را داشتیم، توانستیم پنالتی بگیریم، بیشترین امتیاز را گرفتیم.

بیرانوند خاطرنشان کرد: وحید امیری هم جدا از آن لایی که به پیکه زد، در همه بازی ها شاهکار کرد؛ یکی از بازیکن هایی بود که خیلی زحمت کشید، نیازی نیست من بگویم، تمام کسانی که بازی ها را دیده اند از وحید تمجید می کنند.

وی افزود: با وحید هم اتاقی هستیم و به هم روحیه می دهیم، باهم صحبت می کنیم که باید بیشتر زحمت بکشیم؛ خاطره شیرین من از جام جهانی لایی وحید بود، واقعا خاطره شیرینی برای من بود و کسی هم به جز وحیدنمی توانست آن کار را بکند؛ در آن شرایط سخت کار زیبایی کرد.

دروازه بان تیم ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد زیادی از جوانان ما هستند که دیده نمی شوند،  دیروز هم در مراسم استقبال گفتم که در استان خودمان بازیکن های خیلی خوبی هستند؛ ادامه داد: ما از بچگی به خاطر علاقه تمام سختی ها را زیرپا گذاشتیم و زحمت کشیدیم تا به موفقیت برسیم؛ به جوانان می گویم که واقعا دست از تلاش برندارند، اگر تلاش کنند مسلما به آینده ای که می خواهند می رسند و امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا در سال های آینده نام بازیکنان لرستانی را در سطح ملی بشنویم.