مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در رابطه با طرح ویژه بازرسی از نانوایی های سطح گیلان بیان کرد: طرح ویژه بازرسی از نانوایی های گیلان با هدف نظارت بر اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در بخش آرد و نان و بکارگیری دستگاه کارتخوان انجام می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مرتضی امینی در رابطه با طرح ویژه بازرسی از نانوایی های سطح گیلان بیان کرد: طرح ویژه بازرسی از نانوایی های گیلان با هدف نظارت بر اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در بخش آرد و نان و بکارگیری دستگاه کارتخوان انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: این طرح که همزمان با سراسر کشور و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صمت، اداره کل غله و بازرسان اتاق اصناف انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این طرح، افزود: راستی آزمایی در استفاده از کارت خوان‌های جدید و تخلفاتی مانند گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و خرید خارج از ضابطه آرد از جمله هدف‌ها بوده و ضمن اینکه این اهداف در واحدهای نانوایی نوع یک، دو و آزاد پز ها هم دنبال می شود.

امینی ادامه داد: همچنین ساعت پخت نانوایی‌ها و خرید آرد توسط نانوایی‌های آزاد پز هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: در صورت ارتکاب تخلف با متخلفان، با آنها طبق قانون برخورد می‌شود که شامل جریمه‌های سنگین و افزایش مجازات‌ها به میزان ۱۰ برابر تا پلمب واحد نانوایی است.

وی گفت: پیامک‌ها و هشدارهای لازم در خصوص تراکنش‌های نامتعارف برای نانوایی‌ها ارسال شده که باید اصلاح کنند در غیر این صورت مطابق با اجرای طرح با آنها برخورد می‌شود

طبق گفته امینی؛ شهروندان عزیز می توانند تخلفات را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.