مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه طرح ساماندهی مشاغل خانگی به شکل پایلوت در گیلان اجرا می‌شود گفت: احقاق حقوق کارگران، معرفی شرکت‌های خدماتی صلاحیت‌دار و اجرای دقیق قانون کار از جمله مزایای اجرای این طرح است.

به گزارش ندای گیلان ازر شت،سیاوش آقاجانی اظهار داشت: رسمیت بخشی و ساماندهی مشاغل خانگی یکی از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و استان گیلان نیز به عنوان پایلوت اجرای آن انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در تشریح بیشتر اجرای این طرح و دامنه‌ای که شامل می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر مشاغل بسیار زیادی را به شکل غیرمستمر در منازل داریم و تامین نیروی انسانی برای مصرف کننده کار سختی است که رسمیت بخشی مشاغل خانگی به ساماندهی این بخش و پوشش بیمه‌ای کمک بسیار زیادی می‌کند.

آقاجانی از راه‌اندازی سامانه ملی طرح رسمیت بخشی مشاغل خانگی خبر داد و با بیان اینکه تاکنون در گیلان ۹ شرکت مجوز گرفته‌اند تصریح کرد: شفاف‌سازی نیروی کار، احقاق حقوق کارگران، معرفی شرکت‌های خدماتی صلاحیت‌دار، اجرای قانون کار و ایجاد اطلاعات آماری از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح محسوب می‌شود.

وی در مورد مشکل این روزهای جامعه کارگری در بحث عدم دریافت مزایای پایال سال هم و نحوه پیگیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ابراز داشت: حوزه بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در روزهای پایانی سال وضعیت حقوق و دستمزد و مزایای کارگران را مورد بررسی قرار می‌دهد و از کارگران حمایت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برای احقاق حقوق کارگران پیگیری‌های قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های مشاغل خانگی، خدماتی و کارگران فصلی قابل پیگیری و رصد نیستند که این مشکل با اجرای طرح ساماندهی حل و فصل می‌شود.