طرح سالم‌سازی ساحل سحرخیزمحله لاهیجان که چند سالی است با آغاز سفرهای تابستانی اجرا می شود ، همچنان پس از گذشت سال‌ها،با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کند.

ندای گیلان:طرح سالم‌سازی ساحل سحرخیزمحله لاهیجان که چند سالی است با آغاز سفرهای تابستانی اجرا می شود ، همچنان پس از گذشت سال‌ها،با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کند.

همه ساله در فصل گرما و تابستان، هزاران خانواده، راهی سواحل گیلان می شوند تا از طبیعت زیبا و خدادادی این مناطق بهره مند شوند. در این بین، طرح های ویژه سالم سازی دریا با هدف حفظ جان گردشگران، نقش موثری در رضایتمندی مسافران ایفا خواهد کرد.

با نگاهی به مناطق اجرای طرح های سالم سازی دریا، مواردی مانند کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، وجود انواع زباله‌های خانگی و پزشکی، ورود پساب فاضلاب‌های شهری و شیمیایی کارخانه ها به دریا و ساخت و سازهای بلند و غیرمجاز در کنار طرح‌های سالم سازی دریا برای مسافران تابستانی این خطه سرسبز از کشورمان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

در یک دهه گذشته، آمار تلفات غرق شدگی در سواحل دریای خزر، آن چنان افزایش یافته که زنگ‌های خطر به صدا درآمده است تا جایی که مسوولان تصمیم گرفتند، با اجرای طرحی با عنوان’طرح سالم سازی دریا’، از وقوع چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند.

باید بپذیریم که طرح سالم سازی دریا در سواحل شمالی خزر ، در حال حاضر در یک محدوده چند متری بدون هیچ گونه جذابیت و قابلیت ویژه‌ای محصور شده و همه امکانات آن تنها به نصب چند جایگاه دوش آب معیوب و تعدادی سرویس بهداشتی بدون هیچ گونه امکاناتی محدود شده است.

ساحل سحرخیز محله لاهیجان نیز از نبود امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی نظیر دوش مناسب، سرویس بهداشتی مناسب و مشکلاتی عدیده دیگر رنج می برد و این موضوع سبب شده تا مسافران سواحل تمایل چندانی به حضور در این منطقه از خود نشان ندهند.

سعید آگشته شهردار لاهیجان چندی پیش در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس به مذاکره برای ایجاد و ساماندهی طرح ساحل شهری اشاره کرد و گفت که امسال باشگاه ورزشی شهرداری لاهیجان در سحرخیزمحله تکمیل می‌شود.

علیرغم تاکیدات فراوان و انتشار مطالب بیشمار در پایگاه خبری «لاهیجان»، این تنها واکنش رسمی مسئولین شهرستان لاهیجان به مشکلات موجود در ساحل سحرخیز محله و اهمیت گردشگری دریایی بود.

لاهیجانطرح سالمسازی لاهیجان1نمازخانه ساحل لاهیجانطرح سالمسازی لاهیجان