عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: طرح سئوال از شهردار رشت به معنای استیضاح وی نیست.

به گزارش ندای گیلان: سید رضا موسوی‌روزان درباره موضوع استیضاح شهردار این شهر اظهار کرد: عصر امروز قرار است از شهردار رشت طرح سئوال شود اما این امر به معنای استیضاح وی نیست.
وی افزود: تجربه و عملکرد شوراهای گذشته رشت نشان داده که پس از هر طرح سئوالی شهردار رشت استیضاح شده است.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه موضوع طرح سئوال به شهردار رشت ابلاغ شده است، تصریح کرد: ثابت‌قدم شهردار رشت موظف است در جلسه امروز برای پاسخگویی حضور یابد.
این مقام مسئول ادامه داد: سئوالات به صورت رسمی و با امضای هشت نفر از اعضای شورای اسلامی به شهردار رشت ابلاغ شده و موضوع طرح سئوال بر اساس قانون از جمله اختیارات اعضای شورا است.
به گفته وی، بر اساس قانون شورای اسلامی جایگاه نظارتی بر سازمان‌های وابسته و مدیران سازمان‌ها و عملکرد شهردار و مدیران شهرداری دارد.
موسوی‌روزان موضوع طرح سئوال از شهردار را یکی از راه‌های اعمال مدیریت شورا دانست و متذکر شد: هر طرح سئوالی به معنای استیضاح شهردار نیست و ممکن است بارها طرح سئوال از شهردار مطرح شود اما کار به استیضاح نرسد.
وی تصریح کرد: در سوابق شورا دیده شده که پس از طرح سئوال موضوع استیضاح شهردار نیز مطرح گردیده است و به همین دلیل حالاکه موضوع طرح سئوال مطرح شده همه فکر می‌کنند که این شهردار نیز استیضاح خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت خود را جزو امضا کنندگان موضوع طرح سئوال از شهردار رشت ندانست و گفت: یکی از سئوالاتی که در طرح سئوال از شهردار رشت آمده است را بنده از وی سئوال کردم اما جزو امضا کنندگان موضوع طرح سئوال نیستم.
وی تصریح کرد: موضوع پارک شهر رشت که حدود دو سال است به حال خود رها شده و شهروندان از امکانات تفریحی محروم شده‌اند سئوالی بود که در هفته‌های گذشته مطرح کرده بودم.
موسوی‌روزان با بیان اینکه بخشی از مسائل پیرامون پارک قدس رشت به دوران حضور خلیلی شهردار اسبق رشت مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون ثابت‌قدم به عنوان شهردار رشت مشغول به فعالیت است و باید پاسخگوی اعضای شورا باشد./فارس