رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انعقاد قرارداد تفکیک زباله از مبدا گفت: اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا از ورود حجم گسترده‌ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  محمد حسین واثق کارگرنیا در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام حزن آل الله شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: همه آنانی که برای شناساندن انقلاب بزرگ امام حسین (ع) در تلاش هستند یقیناً اجرشان را از خدای بزرگ کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) مصیبت فراموش ناشدنی تاریخ است، افزود: این عشق و ارادت از دوران کودکی توسط والدین ما نهادینه شد و از این بابت خدا را شاکریم که حب اهل بیت (ع) را در قلبمان قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تدوین طرحی پیرامون توسعه حرم مبارک فاطمه اخری (س) این شهر بیان کرد: انتظار می‌رود با بازبینی مجدد این طرح و برنامه ریزی های مناسب و عملیاتی کردن آن در کنار عایدات معنوی از وجود این بارگاه معنوی، از وجود این حرم مبارک در راستای توسعه گردشگری مذهبی با هدف ایجاد درآمد پایدار و رونق اقتصادی برای شهر نیز اقدام شود.

واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه دریافت هر گونه مبلغ مازاد در راستای عوارض ساختمانی و ساخت وساز تخلف است، گفت: در صورت مشاهده چنین موردی نیز با متخلف و یا متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مرکز پژوهش در شورا مشغول فعالیت بود، افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید دارای مرکز پژوهش باشند و اخیراً جلسه‌ای با محوریت این موضوع در وزارت کشور تشکیل شد که نماینده‌ای از سوی شورای رشت نیز در آن جلسه حضور پیدا کرد و اساسنامه مربوط به مرکز پژوهش به شورا ارسال شده است و این اساسنامه به منظور اعلام نظر نهایی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه پیرامون آن اعلام نظر می‌شود.

رئیس شورای رشت با اشاره به انعقاد قرار داد تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا، از ورود حجم گسترده‌ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.