فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ترویج فرهنگ و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در مصرف کالاهای استاندارد باید در جامعه فراگیر شود.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش در دیدار مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با وی اظهار داشت: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی استانداردسازی و ارائه کالا و خدمات استاندارد به مردم است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم در زمینه فرهنگ استاندارد و تولید مصرف کالاها و خدمات استاندارد خوب عمل کنیم قادر به رعایت حقوق شهروندی و در نهایت افزایش رضایتمندی در جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فرمانداری آستارا آمادگی دارد تا در حوزه ترویج فرهنگ استاندارد با هدف رعایت حقوق شهروندی برنامه ای مشترک با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی برگزار نماید و این شهرستان پایلوت طرح های استاندارد در کشور باشد.

رنجکش ادامه داد: توجه به تولید کالاهای استاندارد و رعایت قوانین استاندارد با توجه به شرایط خاص آستارا به عنوان کانون تبادلات اقتصادی و تجاری نقش مهمی در تقویت بنیه های اقتصادی و رونق کسب وکار و تجارت در این شهرستان دارد.

اشکانی پور مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان هم در این جلسه ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید به برنامه های این اداره کل در حوزه استاندارد و تحقیقات صنعتی پرداخت و خواستار همکاری متقابل فرماندار آستارا با نمایندگی این اداره کل در شهرستان شد.

وی گفت: باتوجه به اهمیت شهرستان مرزی بندرآستارا در خصوص تبادلات مرزی و نقش آن در توسعه اقتصادی و تجاری کشور، اداره استاندارد  و تحقیقات صنعتی آستارا در جایگاه قائم مقامی و معاونت اداره کل فعالیت دارد که نقش مهمی در تصمیم گیری ها در شهرستان دارد.

وی اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد تا در زمینه های مختف در آستارا فعالیت های استاندارد را بسط و گسترش دهد تا از ظرفیت های این شهرستان نیز به نحو شایسته استفاده شود.