معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با تاکید بر معرفی هویت تاریخی استان، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی وظیفه مسئولان و متولیان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیمیا تنهایی امروز در مراسم افتتاح موزه تخصصی رشتی دوزی با بیان اینکه بسیاری از اماکن تاریخی و موزه‌های گیلان برای مردم ناشناخته است، اظهار کرد: باید برای معرفی بناهای تاریخی و ظرفیت‌های غنی این بخش به مردم فرهنگ سازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه هویت تاریخی استان از طریق محصولات هنرمندان نمایش داده می‌شود، افزود: باید غنای فرهنگی و تاریخی استان گیلان را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدمت رشتی دوزی به ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، ادامه داد: امیدواریم رسانه‌ها آنطور که شایسته است برای معرفی این میراث تاریخی کوشا باشند.

تنهایی با بیان اینکه اگر جوانان در داخل کشور به درستی حمایت شوند مهاجرت نمی‌کنند، بیان کرد: اگر جوانان نخبه و تحصیل کرده حمایت شده و به هویت تاریخی خود واقف باشند مهاجرت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت فعلی در عمل نشان داده است که قصد کار کردن و حمایت از مردم را دارد، عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم که تا حد امکان از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه جامعه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، گفت: در سال‌های آتی همه کارها از بستر فضای مجازی دنبال می‌شود اما گردشگری تنها بخشی است که هرگز از رونق نمی‌افتد و باید از آن حمایت جدی تر شود.