ندای گیلان:حسین‌علی خدایگانی در نشست شورای اسلامی این شهر با اشاره به ساماندهی پسماندها و مدیریت زباله‌های بیمارستانی اظهار کرد: تفکیک مناسب زباله‌های شهری از زباله‌های بیمارستانی توجه ویژه برنامه‌ریزان و مدیران شهری را می‌طلبد. وی با بیان اینکه بر اساس قانون پسماند، مدیریت پسماندهای بیمارستانی و ویژه به عهده تولید کننده است، تصریح کرد: مدیریت این […]

ندای گیلان:حسین‌علی خدایگانی در نشست شورای اسلامی این شهر با اشاره به ساماندهی پسماندها و مدیریت زباله‌های بیمارستانی اظهار کرد: تفکیک مناسب زباله‌های شهری از زباله‌های بیمارستانی توجه ویژه برنامه‌ریزان و مدیران شهری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون پسماند، مدیریت پسماندهای بیمارستانی و ویژه به عهده تولید کننده است، تصریح کرد: مدیریت این پسماندها به عهده مراکز بیمارستانی، آزمایشگاهی، درمانی و … است.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان عدم راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز در شبکه بهداشتی این شهر را مهم دانست و خواستار اختصاص تیم ویژه به منظور تفکیک زباله‌های بیمارستانی شد.

وی افزود: شهرداری لاهیجان به منظور حفظ پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از انتشار عوامل عفونی و بیماری‌زا در محیط  با همکاری مراکز بهداشتی و نظام پزشکی اقدام به تفکیک این نوع از زباله‌ها از مبداً و جمع‌آوری و دفن بهداشتی جداگانه آنها کند.

خدایگانی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به سلامت جامعه و بهداشت عمومی افراد را تهدید می‌کند، یادآور شد:جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی به لحاظ تنوع آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی بر ضرورت توجه مدیران شهری این استان به تفکیک زباله‌های شهری از زباله‌های بیمارستانی تاکید کرد.