حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان در بیانیه ای بر ضرورت توجه دولت به اموزش کشاورزان در فصل زراعی  تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان، بیان حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان در خصوص ضرو توجه دولت به اموزش کشاورزان در فصل زراعی به شرح زیر است:

 

مردم شریف استان گیلان

با سلام و احترام

ضمن تبریک سال جدید و گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان بیماری کرونا ویروس و تقدیر و سپاس از مدافعان سلامت همانطور که مستحضرید این روزها کشور عزیزمان با مشکلات متعددی از نظر سلامت عمومی و چالش های مختلف اقتصادی ناشی از ان روبرو است.

اکنون که برغم تمامی محدودیت ها از نظر توان نیروی انسانی ، کمبودهای ناشی از تحریم های بدخواهان ملت ایران در مبارزه با این بیماری ناشناخته با در کنار هم بودن تجربیات خوبی بدست امده و بخش مهمی از سلامت جامعه با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و تمهیدات و برنامه ریزی های دولت حفظ و پایداری ان نیز قابل لمس است برای تداوم این مهم نیازمند همکاری های بیشتر و همراهی در مسیر پشت سرگذاشتن این دوران هستیم.

انچه که اکنون از سوی متخصصان توصیه می شود اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی با توجه به دستور العمل های متولیان و پروتکل هااست که بر تک تک ما ایرانیان نیز واجب الاجرا است .

در این دوران سخت که مردم همراهی های خود را به خوبی به نمایش گذاشته اند از دولت محترم نیز در خواست می شود تا به منظور رفع مشکلات و دغدغه های معیشتی و اقتصادی و رونق کسب و کارها و تلاش برای جهش تولید که امسال نیز توسط مقام معظم رهبری نامگذاری و بر ان تاکید شده است ،تصمیمات و تمهیدات راهگشایی را بویژه برای مردم گیلان که این روزها فصل زراعت و کشت و کار و شالیزاری و کشاورزی است فراهم اورد.

تهیه امکانات و ادوات لازم برای تولید برنج و چای و سایر محصولات و تامین نهادهای کشاورزی در کنار پرداخت تسهیلات فوری و ارزان قیمت با شرایط سهل در کنار توجه به اموزش کشاورزان برای چگونگی مقابله و مواجه شدن با این بیماری در هنگام کار از اولویت هایی است که باید توسط دولت محترم به ان توجه جدی شود و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

اگلبته در این میان توجه به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری که این ایام بیشترین صدمات را متحمل شده اند و این استان نیز در کانون توجه گردشگری قرار دارد می تواند سهم بسزایی در برون رفت مشکلات فعالان این حوزه داشته باشد.

بدون شک همانگونه که ملت غیور ایران اسلامی و مردمان سختکوش گیلان عزیز تاکنون ثابت کرده اند که از گردنه های پر پیچ و خم مشکلات و گذرگاههای تاریخی با تدبیر و امید عبور نموده اند این بار نیز با در کنار هم بودن و رعایت تمام اصول و پروتکل های ابلاغی این راه سخت را برای فردایی بهتر پشت سر می نهیم.