در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با رئیس بنیاد نخبگان گیلان به ضرورت بهره مندی از ظرفیت نخبگان به منظور رفع مشکلات رشت از جمله رودخانه های گوهررود و زرجوب و پسماند تاکید شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با حضور در بنیاد نخبگان گیلان در رشت با اشاره به اینکه حمایت از جامعه نخبگان جزو وظایف شوراها است اظهار کرد: پیش از انقلاب کشورهای دیگر به دنبال جوانان مستعد ایرانی بودند و نخبگان این کشور را به طرق مختلف از ایران خارج می‌کردند و داخل کشور فرد یا دستگاهی به استعدادهای درخشان توجهی نداشت و کار را به جایی رسانده بودند که در دوران دفاع مقدس حتی برای سیم خاردار نیز با مشکل مواجه و کاملا وابسته به دیگر کشورها بودیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر به واسطه پیشرفت های گسترده در بخش های مختلف  از جمله تجهیزات نظامی حتی توان صادرات این تجهیزات را به دیگر کشورها دارد افزود: امروزه به واسطه بهره مندی از توانمندی های همین جوانان نخبه،  ایران اسلامی در بسیاری از علوم به خودکفایی رسیده و به عنوان منتخبین مردم رشت در شورای ششم نگاه حمایتی ویژه ای به استعدادهای درخشان شهر و دیارمان داریم و باید از ظرفیت نخبگان به نحو شایسته در راستای توسعه و پیشرفت شهر و رفع مشکلات بهره مند شویم.

وی با تاکید به اینکه باید از ظرفیت بنیاد نخبگان گیلان در کمیسیون های تخصصی شورای رشت استفاده کنیم افزود: این موضوع باید در شهرداری رشت نیز مورد توجه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای ماندگار کردن نخبه در کشور ها باید انگیزه های لازم را برای آنان ایجاد کنیم تصریح کرد: بنیاد نخبگان گیلان باید به خوبی معرفی شود و در این راستا بیلبوردی در میدان بسیج به منظور معرفی بنیاد نخبگان گیلان می تواند نگاه استعدادهای درخشان جامعه را به این‌ بنیاد معطوف و همچنین اطلاع یافتن شهروندان از ظرفیت های مختلف فرزندان این شهر و دیار در حوزه های مختلف تاثیر گذار باشد.

وی به نامگذاری یکی از خیابان های سطح رشت به نام پروفسور  درویزه اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد بنیاد نخبگان این موضوع در کمیسیون نامگذاری مطرح و یکی از خیابان های شهر را به نام این چهره  فرهیخته علمی مزین می کنیم.

حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مشکلات رشت در حوزه های مختلف می تواند با همراهی نخبگان برطرف شود اظهار کرد: ما می توانیم از ظرفیت بنیاد نخبگان برای رفع مشکلات رودخانه های گوهررود  و پسماند رشت استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه باید برای حفظ نخبگان جامعه تلاش کنیم اظهار کرد: در رشت ۶ مدرسه استعدادهای درخشان داریم که می تواند آینده بنیاد نخبگان فعلی باشند و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری پیش از اجرای هر طرحی باید پیشینه مطالعاتی داشته باشد افزود: یقینا می توانیم از ظرفیت بنیاد نخبگان گیلان برای این مبحث استفاده کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس و اعضای شورای رشت در این بنیاد اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت نخبگان مبحث مهمی است که در تمامی کشورها از جمله کشور  ما به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار دارد و این پیوست باید در تمامی دستگاه ها مطرح و مورد توجه باشد.

فرهاد شیرینی به اهداف بنیاد نخبگان اشاره کرد و گفت : اهداف کلان بنیاد نخبگان در چهار بخش خلاصه می شود که از آن جمله می توانیم به افزایش تاثیر گذاری نخبگان در تحولات کشور و غیره اشاره کرد.

وی با تاکید به اینکه در سند راهبردی کشور در امور نخبگان چند موضوع بسیار حائز اهمیت است افزود: شناسایی و هدایت، توانمند سازی، زمینه سازی اثر گذاری و غیر مورد توجه و تاکید است.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان استان گیلان از سال ۸۹ فعالیتش را آغاز کرد افزود: انتظار داریم بتوانیم از ظرفیت های حوزه شهری به منظور انجام تبلیغات در راستای معرفی هر چه بیشتر از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم و بهره مندی از فضای شهری به منظور انجام تبلیغات محیطی در این باره می تواند موجب انگیزش بیشتر در بین نخبگان جامعه شود .

وی به برگزاری گرامیداشت مرحوم پروفسور ابوالفضل درویزه در رشت اشاره کرد و گفت : ابعاد علمی و شخصیتی این  فرد بسیار گسترده است و می توانیم از وی به عنوان مهندس عارف نام ببریم و ان شاا در اسفند ماه سال جاری نکوداشتی به منظور تجلیل از سالها تلاش بی وقفه وی در حوزه علم و دانش برگزار می کنیم و یاد و نامش را گرامی می داریم.