استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از روش‌های نوین کشاورزی برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات تأکید کرد و گفت: بهره‌مندی از خاک مرغوب گیلان با تقویت امکانات و تجهیز اراضی بسترسازی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در دیدار معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با برشمردن ظرفیت ها و مزیت های ارزشمند گیلان در حوزه کشاورزی افزود: گیلان در تولیدات مختلف کشاورزی بسیار مستعد است و با بکارگیری روش های نوین کشاورزی در حوزه آب و خاک می توان شرایط بسیار بهتری برای کشاورزان فراهم ساخت.

وی به سپری شدن سال زراعی جاری با همراهی مردم و کشاورزان و مدیریت جهادی علیرغم کم آبی اشاره و خاطر نشان کرد: بحمدالله شاهد افزایش تولید محصول برنج در گیلان هستیم و باید از هم‌اکنون نسبت به رفع نواقص برای سال زراعی آتی برنامه‌ریزی کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای به حداکثر رساندن تولیدات محصولات کشاورزی در کشور گفت: تدوین برنامه زمانی متناسب با شرایط آب و هوایی، تهیه الگوی مدیریت جهادی آب، آموزش و ترویج مناسب کشاورزان توسط متخصصین و بهره گیری از روش‌های نوین و فراهم سازی زیرساخت های لازم آبیاری و ارائه تسهیلات برای تقویت حوزه کشاورزی و تجهیز اراضی از جمله مواردی است که باید در این زمینه به آن توجه شود.

دکتر عباسی همچنین تلاش مضاعف مدیران جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان را ضروری دانست و گفت: در کنار بهره مندی از نزولات آسمانی و نیز خاک مرغوب گیلان، چگونگی بهره مندی از مواهب الهی با اجرای بهینه زیربناهای کشاورزی، زهکش ها و آبندان ها و رسیدگی به لایروبی و حفظ منابع آبی و ذخائر آن بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسائل تغییر کاربری زمین های مرغوب به ساخت و سازهای غیر مجاز پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: اجازه سو استفاده سودجویان برای از بین بردن اراضی مرغوب کشاورزی گیلان به هیچ وجه داده نخواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با تمجید از اقدامات اثربخش و مدیریت جهادی استاندار گیلان در فصل زراعی سپری شده، گفت: مدیریت جهادی در گیلان در اوج مشکلات آب نه تنها موجب کاهش عملکرد نشد بلکه شاهد افزایش تولید محصول برنج در این استان بودیم.

فریبرز عباسی به نقش اثرگذار برنامه ریزی مدیریتی استان گیلان در عملکرد مثبت تولید محصول برنج اشاره و از اجرای طرح جامع توسعه زیرساختی کشاورزی استان‌های شمالی خبر داد و افزود: در زمان حاضر یک سوم اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی شده که با اجرای این طرح، این عملیات تقویت شده و سرعت می‌گیرد.