حالا اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان درج خبر انتصاب ناظر گمرکات گیلان که با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل گمرک آستارا هم معرفی شده بود، گویا ادامه این روند در تضاد با ماده 94 قانون خدمات مدیریت کشوری است.

به گزارش خزر، بیش از 4 ماه از زمان انتشار خبری که حکایت از انتصاب محمد شهبازی به عنوان سرپرست اداره کل گمرک آستارا داشت، می گذرد

محمد شهبازی که ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکلی گمرک بندر انزلی را بر عهده دارد، با این حکم به عنوان سرپرست اداره کل گمرک آستارا منصوب شد. حالا اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان درج خبر این انتصاب، ادامه این روند در تضاد با ماده 94 قانون خدمات مدیریت کشوری است.

ماده 94 قانون خدمات مدیریت کشوری صراحتاً تاکید دارد: “تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسؤول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد.”

هم چنین بر اساس تبصره ذیل این ماده، عدم رعایت مفاد ماده فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم یا مقام صادرکننده حکم، متخلف محسوب و در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

گفتنی است بر طبق قانون، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری بر عهده سازمان بازرسی بوده و امید است این موضوع مورد توجه بازرسان محترم استان قرار بگیرد.

در حال حاضر اداره كل گمرك آستارا به عنوان بزرگترين گمرك زميني شمال كشور علاوه بر ارائه خدمات مختلف گمركي، در زمينه امور مسافري نيز فعاليت مي‌نمايد. بيشترين حجم صادرات استان گيلان نيز از اين گمرك به آذربايجان، روسيه و ديگركشورها صادر مي‌گردد.