مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور ۱۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری این استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد تعهدات اشتغال در حوزه گردشگری تحقق یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی اظهار کرد: شکوفایی اقتصاد گردشگری و رونق تولید در این حوزه در گیلان با تقویت زیرساخت‌ها تحقق می‌پذیرد.

وی به تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی گیلان در حوزه اشتغال گردشگری پرداخت و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اشتغال بیش از ۳۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال در ۸ ماهه گذشته و با اعتبار ۱۰ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال تحقق یافته است.

جهانی از صدور ۲۶ مجوز ایجاد اماکن اقامتی و گردشگری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مجوز با با اعتبار ۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۰۲ نفر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ طرح بزرگ گردشگری در حال اجرا بوده و این آمار از سال ۹۹ تاکنون ۸۴ طرح در حال اجرا بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از تحقق بیش از ۷۰ درصدی تعهدات اشتغال در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۹۵۰ نفر تعهد اشتغال در حوزه گردشگری گیلان ۶۶۶ نفر تحقق یافته است.

جهانی از صدور ۲۰ مجوز بی نام در حوزه گردشگری خبر داد و بیان کرد: این تعداد مجوز بی نام با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۶۳۵ نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱ پروژه قابل افتتاح با اشتغال ۲۵۳ نفر در گیلان وجود دارد.