دکتر محمد ولی روزبهان،رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پی درگذشت پروفسور حسن اکبر زاده پژوهشگر و ریاضیدان برجسته گیلانی در پیامی در گذشت این فرهیخته گیلان زمین را تسلیت گفت.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمد ولی روزبهان،رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پی درگذشت پروفسور حسن اکبر زاده پژوهشگر و ریاضیدان برجسته گیلانی در پیامی در گذشت این فرهیخته گیلان زمین را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون

خاموش شدن شمع نورانی عرصه علم و دانش پروفسور حسن اکبرزاده که خدمات ارزنده ای را در سطح جهان داشته بسیار غم انگیز بود، ایشان با در اختیار گذاشتن چراغ دانش خود در بین جهانیان، پژوهشگران و دانشمندان بسیاری را پرورش داده و راهشان پر رهرو خواهد بود و قطعا نور وجود آن پژوهشگر فرزانه خاموش شدنی نیست.

اینجانب ازخداوند علو درجات آن بزرگوار در بهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر برای بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی وحسن عاقبت شان را خواهانم.

محمدولی روزبهان؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

پروفسور”حسن اکبرزاده” پژوهشگر و ریاضیدان برجسته گیلانی در سال ۱۳۰۶ در رشت دیده به جهان گشود و دکترای علوم ریاضی را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ نمود. از سوابق مرحوم اکبرزاده می‌توان به ریاست موسسه تحقیقاتی کلژدوفرانس به مدت ۴۰ سال اشاره کرد همچنین وی موفق شد مدال درجه یک علمی را از سوی مرکز تحقیقات علمی کشور فرانسه دریافت کرد.

سازمان منطقه آزاد انزلی به پاس قدردانی از زحمات و شخصیت ارزشمند مرحوم اکبرزاده تندیس این استاد و پژوهشگر برجسته گیلانی در سال گذشته در باغ مفاخر منطقه آزاد انزلی نصب شد.