ناظر گمرکات گیلان گفت: در طول سال گذشته بیش از ۹۲۱ هزار و ۶۴۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۶۴ میلیون و ۹۴۸ هزار دلار از گمرکات گیلان صادر شده است .

به گزارش ندای گیلان،ابوالقاسم یوسفی نژاد ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صادرات کالاها در سال گذشته از گمرکات استان گیلان، اظهار کرد: در طول سال گذشته بیش از ۹۲۱ هزار و ۶۴۸ تن انواع کالاهای غیر نفتی از گمرکات این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این میزان صادرات بیش از ۴۶۴ میلیون و ۹۴۸ هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است، گفت: بیشتر محصولات صادر شده در زمینه محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و مصنوعات بوده است.

یوسفی نژاد ادامه داد: این میزان کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان، اوکراین، هند، سوریه، ترکمنستان، امارات متحده عربی و ترکیه صادر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر وزن و ارزش در حوزه صادرات به ترتیب شاهد افزایش ۷۰ و ۳۳ درصدی بودیم، گفت: در زمینه صادرات چمدانی نیز در سال گذشته ۸ هزار و ۹۱۰ تن کالا به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار از استان گیلان صادر شده است.