معاون فرهنگی ،اجتماعی و کردشگری سازمان منطقه انزلی گقت:تا کنون بیش از ۴ محموله از تولیدات صنایع دستی هنرمندان این منطقه به کشور های مختلف صادر شده است.
به گزارش ندای گیلان،خانم غاده حجاوی مدیر کل آسیا و‌اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به همراه دکتر کوین کورین مشاور ارشد رییس شورای جهانی صنایع دستی، مدیر کل ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای وزارت میراث فرهنگی ‌و گردشگری کشور و معاونان ومدیران این سازمان از منطقه آزاد انزلی و ظرفیت های ایجاد شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی این منطقه بازدید کردند .

بازدید از خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین برنامه های مدیر کل آسیا و‌اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی بوده و ضمن آشنایی با فعالیتهای خانه حصیر ایران از نحوه تولید حصیر توسط زنان روستا نیز به عنوان یکی از مشاغل خانگی بازدید کردد.

مجید فاتحی معاون فرهنگی ،اجتماعی و کردشگری سازمان منطقه انزلی نیز با تشریح اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حفظ و توسعه صنایع دستی منطقه بیان کرد : تا کنون بیش از ۴ محموله از تولیدات صنایع دستی هنرمندان این منطقه به کشور های مختلف صادر شده است و بیش از ۱۱۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی در کلاس های آموزشی این سازمان در سطح حرفه ای حضور پیدا کرده اند.

وی در ادامه با توجه به اهمیت عرضه صنایع دستی با کیفیت خاطرنشان کرد : ایجاد پردیس صنایع دستی ، بازارچه هفتگی صنایع دستی در فاز تجارت ، برگزاری نمایشگاه توانمندی در این حوزه ، اعزام هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه های داخلی و بین المللی ایجاد بازار چه صنایع دستی در روستای فشتکه از مهم ترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور معرفی و عرضه محصولات با کیفیت و حمایت از جوامع محلی است.

در بازدید از روستای فشتکه مقرر شد که استانداردهای لازم به منظور ثبت جهانی این روستا به عنوان روستای جهانی حصیر بافی انجام شود و در ادامه از بازارچه صنایع دستی فازتجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی، بزرگ ترین پردیس صنایع دستی در احداث ساخت ،پارک ساحلی و منظرگاه ساحلی منطقه آزاد انزلی بازدید بعمل آمد.