مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان از صادرات یک‌هزار و 275 تن محصولات لبنی این شرکت به کشورهای منطقه و اروپایی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  حشمت‌الله بهرامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت شیر پگاه گیلان از سال 69 اظهار کرد: اکنون 220 نفر در شرکت مذکور فعالیت می‌کنند و 70 درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی هستند.

وی به دریافت روزانه 130 تن شیر خام از 17 دامداری صنعتی و 30 دامداری استان و استان‌های همجوار توسط شرکت شیر پگاه گیلان اشاره کرد و افزود: 70 درصد از شیر مصرفی استان از استان‌های البرز، همدان، قزوین، زنجان و مازندران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان با بیان اینکه محصولات لبنی پاستوریزه، استریلیزه و نوشیدنی‌های گیاهی در این شرکت تولید می‌شود، تصریح کرد: تولید نوشیدنی‌های گیاهی شرکت شیر پگاه گیلان منحصر به‌فرد است.

بهرامی از تکمیل سبد محصولات لبنی در شرکت شیر پگاه گیلان خبر داد و بیان کرد: تمام محصولات پاستوریزه پنیر، ماست، دوغ، کره و شیر در شرکت مذکور تهیه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید پنیر 400 گرمی و پنیر حلب در سال 93 در شرکت شیر پگاه گیلان، خاطرنشان کرد: سال‌های 92 و 93 توانستیم برای چهار محصول از وزارت بهداشت نشان «سیب سلامت» را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان دریافت نشان «سیب سلامت» را به دلیل تولید شیرهای دی3 و دوغ کفیر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و تعداد روزهای هوای ابری نیاز مردم استان به محصولات دارای ویتامین دی3 بیشتر است.

بهرامی به تولید ماست غنی‌شده در شرکت شیر پگاه گیلان اشاره کرد و افزود: از سال 80 موفق به استقرار استاندارد کیفیت 9001 در شرکت مذکور شدیم و محصول نهایی شرکت از کیفیت لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرکت شیر پگاه گیلان دارای 70 پروانه ساخت و 16 پروانه استاندارد است، اظهار کرد: سال 83 شرکت مذکور موفق به اخذ گواهینامه محیط زیستی شده است.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان از دریافت پیاده‌سازی ایمنی مواد غذایی توسط این شرکت در سال 89 خبر داد و بیان کرد: سال 91 گواهینامه سیستم مدیریت آزمایشگاهی را دریافت کردیم.

بهرامی با اشاره به صادرات 3 هزار و 582 تن انواع محصولات لبنی توسط شرکت شیر پگاه گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: محصولات لبنی به کشورهای کانادا، انگلیس، عربستان، عراق و افغانستان با ارز‌آوری 114 میلیارد ریال صادر شده است.

وی به صادرات یک‌هزار و 275 تن انواع محصولات لبنی شرکت شیر پگاه گیلان از ابتدای امسال تاکنون به کشورهای منطقه و اروپایی اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 42 میلیارد ریال صادرات داشتیم.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات جدید در این شرکت در حال انجام است، اظهار کرد: در شش ماه دوم امسال هشت محصول جدید وارد بازار می‌شود.

بهرامی از اختصاص 4.5 هکتار زمین برای ایجاد فضای سبز در راستای عمل به مسائل زیست‌محیطی توسط شرکت شیر پگاه گیلان خبر داد و یادآور شد: دستگاه‌های مازوت‌سوز شرکت مذکور تبدیل به گازسوز شده است.

وی با اشاره به تبدیل سردخانه‌های شرکت شیر پگاه گیلان به سیستم آمونیاک، خاطرنشان کرد: ضایعات محصول در شرکت مذکور کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان به ارتقای بهره‌وری سیستم فاضلاب این شرکت اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف آب، برق و گاز شرکت مذکور به‌خوبی کنترل می‌شود.