بازی‌های ساحلی 2016 به میزبانی دانانگ ویتنام از شنبه آغاز می‌شود. حدود 3 هزار ورزشکار در 172 رشته ورزشی با هم رقابت می‌کنند. کاروان ورزشی ایران نیز در این دوره فقط در رشته‌های انفرادی حضور دارد.

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان ، بازی‌های ساحلی 2016 به میزبانی دانانگ ویتنام از شنبه آغاز می‌شود. حدود 3 هزار ورزشکار در 172 رشته ورزشی با هم رقابت می‌کنند. کاروان ورزشی ایران نیز در این دوره فقط در رشته‌های انفرادی حضور دارد.

شیخ احمدالفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در این باره اظهار داشت: این بازی‌ها یکی از مشهورترین مسابقات در تقویم جنبش المپیک برای ورزشکاران، نمایندگان و تماشاگران خواهد بود. عوامل زیادی در شهرت و مفهوم بازی‌های ساحلی وجود دارد.وی افزود: یکی از مهمترین دلایل این است که منابع طبیعی زیادی از جمله دریا و شن در شهر میزبان وجود دارد، علاوه بر این فضای شهر میزبان شرایطی را برای جذب توریست فراهم می‌کند.شیخ احمد ادامه داد: در این مسابقات هیچ نیازی برای ساخت استادیوم‌های گران نیست و مسابقات در محیط طبیعی برگزار می‌شود. بازی‌های ساحلی در مقایسه با بازی‌های آسیایی و زمستانی به امکانات کمتری نیاز دارد و این فرصت برای شهرهای کوچک فراهم است تا بتوانند میزبانی بگیرند.انتهای پیام/س