در بسته حواشی سیاسی امروز ندای گیلان مهم ترین مسائل جنجال برانگیز 24 ساعت گذشته در کشور و گیلان را می خوانیم.

به گزارش ندای گیلان،در بسته حواشی سیاسی امروز ندای گیلان مهم ترین مسائل جنجال برانگیز 24 ساعت گذشته در کشور و گیلان را می خوانیم.

 

حوصله ندارم مثل روحانی محاسنم را منظم رنگ کنم

رنگ کردن محاسنم  توصیه مادرم بوده و هست. ایشان اصرار دارند که محاسن سفید نباشد. دوست ندارند و می‌گویند رنگ کنید. چون پدر ما هم خضاب می‌کردند. مرحوم پدر ما از آقای منتظری چهار سال بزرگ‌تر بودند، از آقای بهشتی هشت سال بزرگ‌تر بودند ولی چون خضاب می‌کردند شاید سن ایشان کمتر نشان می‌داد. مادر اصرار دارند که رنگ کنیم و از این سفیدی چهره خوش شان نمی‌آید. من هم قدری تنبل هستم و اگر یک بار رنگ کنم دوباره فراموش می‌کنم و باز سفید می‌شود و سفید و سیاه خوب نیست. مثل آقای روحانی هم نیستیم که دقیق و منظم رنگ کنیم؛ وقت و حوصله این کار را ندارم. هر وقت پیش مادر می‌رویم اعتراض می‌کنند که چرا این طوری هستید.

 

پای رئیس‌جمهور هم وسط کشیده شد

 

کی‌روش در 2 سال اخیر به شکل وحشتناکی در تمامی مصاحبه‌ها و کنایه‌ها و طعنه‌هایش فریاد زده که نمی‌خواهد صرف حضور در جام جهانی ایران در مسکو باشد و این بار باید هدف صعود به دور دوم باشد اما او فکرش را هم نمی‌کرد در گروهی قرار بگیرد که 2 مدعی داشته باشد

مشکل آنجایی شد که وقتی از او در مورد شرایط حضور ایران در جام جهانی سوال شد ناگهان کی‌روش آن چهره‌ای که نباید را از خود نشان داد. صحبت‌های او مبنی بر این‌که مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران از من خواسته تا از رئیس‌جمهور کمک بخواهم تیری بود بر پیکره پرطمطراق فدراسیون فوتبال ایران و باز شدن یک زخم کهنه. کی‌روش خیلی بی‌پروا اعلام کرد اگر فدراسیون ایران من را نمی‌خواهد اخراجم کند و مربی که با آن‌ها هماهنگی دارد را بیاورد.

ذوالنوری: انگار احمدی نژاد روان گردان مصرف کرده است

مجتبی ذوالنوری از نمایندگان اصولگرای مجلس دهم در گفت وگو با خبرآنلاین  درباره سخنان و رفتار رئیس جمهور سابق گفت: به نظر می‌رسد ایشان (احمدی‌نژاد) خود را در حالتی قرار داده است که گویا روان گردان مصرف کرده است. نعوذبا… نمی‌خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده است اما منظورم این است که حالتشان مانند حالت افرادی که روان گردان مصرف کرده‌اند، در یک فضای توهمی است. یعنی فکر می‌کند ۸۰ میلیون نفر  به دنبال او هستند.

این تعداد طلاق و فحشا زیبنده این تمدن بزرگ و انقلاب نیست

وزیر بهداشت با بیان این که کارنامه کشور با این تعداد معتاد، طلاق، ابتلا به ایدز و هزاران گرفتاری دیگر می‌تواند بزرگ ترین غصه باشد و زشت است، اظهار کرد: اگر در خانواده‌ای یک معتاد یا بیمار مبتلا به ایدز وجود داشته باشد، ممکن است والدین هر روز برای خود و فرزندشان آرزوی مرگ کنند

وزیر بهداشت با تاکید بر این که اعتیاد، ایدز، فحشا ،طلاق و… زیبنده این تمدن بزرگ و انقلاب نیست، اضافه کرد: نسل ما اگر از غصه آسیب‌های اجتماعی دق کند و بمیرد، جا دارد.

عباسی:اگر 20 سال پیش فکر می کردیم به اینجا نمی رسیدیم!

عباسی نماینده رودسر و املش گفت:متأسفانه در دهه اخیر با خیل عظیمی از جوانان بااستعدادهای بسیار خوب و دارای تخصص‌های بسیار ارزنده امام قادر نیستیم برایشان شغل ایجاد کنیم و اگر 20 سال گذشته به این مسئله فکر می‌کردیم به اینجا نمی‌رسیدیم.

عباسی به استعدادیابی ورزشی جوانان و نوجوانان املشی تأکید کرد و گفت: بایستی از ظرفیت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها برای رشد و پیشرفت ورزش شهرستان استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت جامعه ورزشی بانوان گفت: ما نبایستی از پاسخگویی به مطالبات ورزشی بانوان غفلت کنیم.

 

محمود صادقی: فقر زیر چتر سرسبزی گیلان پنهان شده است!

محمود صادقی عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی  در مراسم روز دانشجو دانشگاه گیلان با اشاره به فقر پنهان‌شده گیلان زیر سرسبزی استان بیان کرد: زیبنده استان نیست که این استان در زیر چتر سبز پنهان باشد.صادقی با بیان اینکه کسانی داریم که پول مردم را می‌خورند و کسی زورش به آنها نمی‌رسد افزود:باید با فساد مبارزه شود و اصلاح طلب و اصولگرا هیچ فرقی در این زمینه ندارند.

 

شکایت فرماندار شرق گیلانی از یک مدیر رسانه

خاک پور سرپرست خبرگزاری تسنیم در گیلان در اینستاگرامش از شکایت فرماندار لنگرود از خود خبرداد و نوشت: پیرو انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم با عنوان «ننه مهلقا قربانی بی‌کفایتی مسئولان لنگرود» فرماندار لنگرود از این بنده حقیر شکایت کرد.

 

محمود صادقی:از آیت الله مکارم شیرازی عذرخواهی می‌کنم

نماینده مردم تهران  در پاسخ به سوالات دانشجویان  دانشگاه گیلان و در جواب سوالی در خصوص اظهارات اخیر وی در مورد آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در مقابل صحبت آیت الله مکارم در خصوص حضور زنان در ورزشگاه در توییتی در مورد یکی از اشخاص منتسب به ایشان سوالی کردم که بعد متوجه شدم این فرد با آیت الله نسبتی ندارد و از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

روز گذشته بسیاری از رسانه های اصولگرا به دلیل عذرخواهی نکردن محمود صادقی از آیت الله مکارم شیرازی خواستار محاکمه وی شدند.صادقی در واکنش به موارد مطرح شده سوال کردن را حق قانونی خود به عنوان نماینده مجلس دانست و به مبارزه با فساد حتی اگر در دفتر مراجع باشد تاکید کرد.

شهردار رشت:تغییرات مدیریتی رشت بر اساس چشم انداز بود

 نصرتی با اشاره به یکی از استراتژی های انتخاب مدیران شهرداری اظهار کرد: در برخی از پست های مدیریتی از تجربیات مدیران دستگاه های اجرایی دیگر و شهرهای همجوار رشت بهره بردیم.
شهردار رشت با اشاره به اینکه تغییرات انجام شده براساس چشم اندازهای ترسیم شده انجام شد افزود: به عنوان مثال اگر مساله محیط زیست برای ما مدنظر است تیم مدیریتی تعریف شده قرار است براساس آن هدف حرکت کند و اگر مساله گردشگری،عمرانی و …مدنظر است تیم مدیریتی براساس آن ویژگی ها خود را تجهیز می کند.

نصرتی تصریح کرد: سعی کردیم در انتصاب مدیران به تخصص،تجربه و توانایی افراد توجه کنیم و شهر به خدمت رسانی لحظه ای مدیران نیازمند است.

شهردار رشت اذعان داشت: شهرداری رشت به مدیرانی نیازمند است که علاوه بر هنر مدیریت، تخصص کافی در حوزه مربوطه را نیز داشته باشند.
بیم و امید های انتصاب فرماندار زن در گیلان
در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر انتصاب قریب الوقع اسمعیل پور فرماندار حال حاضر فومن به عنوان مدیرکل یکی از ادارات استان به گوش می رسد.در همین بین بازار گمانه زنی های رسانه ای برای انتصاب جانشین وی در فومن داغ شده است
در میان گمانه زنی ها نام مونا ابروفراخ معاون عمرانی فرمانداری  رشت و محمدرضا محسنی فرماندار شفت دیده می شود.
ابروفراخ یکی بانوان پرتوان گیلانی در حوزه مدیریتی است که علیرغم سن و سالش تجارب بسیاری در حوزه مدیریت در وزارت کشور ،استانداری گیلان  و فرمانداری رشت به دست آورده و حالا با بالا گرفتن تب انتقادها از اجرایی نشدن دستور استاندار گیلان مبنی بر انتصاب زنان و جوانان در پست های مدیریتی و تاکید مجدد سالاری به وعده خود؛ابروفراخ گزینه ای است که بیشترین شانس را برای تکیه زدن بر صندلی فرمانداری یک شهرستان دارد.
اما از سویی نام محمدرضا محسنی فرماندار جوان شفت که پیش از این حضور در فرمانداری فومن را نیز در کارنامه دارد به عنوان گزینه جدی فرمانداری فومن در صورت گرفتن حکم جدید توسط اسمعیل پور مطرح است.