اگر حضور مردم پاي صندوق آرای خرداد 92 نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته ای و پایان تحریم را تجربه نمی کردیم. باید همان راه ادامه یابد

به گزارش ندای گیلان به نقل از خبرآنلاین رییس جمهور امروز پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی، افزود: اگر حضور مردم پاي صندوق آرای خرداد 92 نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته ای و پایان تحریم را تجربه نمی کردیم. باید همان راه ادامه یابد. مردم ما در هر شرایطی باید پای صندوق های آرا بشتابند و بهترین ها را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزینند.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتظار این است که شورای محترم نگهبان امید بیشتری به جامعه ما برگرداند و مردم با فضای بازتر، توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده تری در انتخابات 7 اسفند مواجه باشند.

اهم اظهارات رییس جمهور را در ادامه بخوانید:

**شجاعت و ایستادگی امام(ره) در برابر استبداد و قدرت های بزرگ و استعمار، شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر، در جنگ و مقاومت، در صلح و اجرای شرایط جدید پس از جنگ در کشور، همه آنها برای ما درس آموز بود. امروز هم رهبری شجاع و مدبر همان مسیر و راه را ادامه می دهد و ما دیدیم فتوای سیاسی ایشان بر حق الناس بودن رای مردم و فتوای سیاسی ایشان در نرمش قهرمانانه تا چه حد در ایجاد شرایط نوین در کشور راهگشا و تاثیرگذار بود.

**اساس راه امام بازگشت عزت به این کشور بود. انقلاب امام و انقلاب اسلامی همان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. آزادی نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، تصمیم، انتخابات و آزادی برای اداره کشور و استقلال نه به معنای انزوا که به معنای نهی استیلای دیگران است که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز؛ نه انزوا را می پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می کنیم. امام از روز اول به ما یاد داد که دین و دین سالاری در کنار مردم سالاری هست و خواهد بود.

**امام از روز اول به خوبی برای ما تبیین کرد که بقای نظام در صورتی امکانپذیر است که مردم پشتیبان این نظام باشند و اداره کشور با رای مردم باشد.

**امام خود در بیانی دیگر فرمود که پایگاه ملی داشته باشید، کاری کنید که دل مردم را به دست آورید و با پشتیبانی مردم می توانید این نظام را حفظ کنید. امام صریح به ما گفت که جمهوری اسلامی ایران با رای مردم بوده و رئیس جمهوری و رئیس مجلس با رای مردم بوده و همه امور به دست مردم است.  این جمله امام برای ما روشن می کند که پایه این نظام در چارچوب احکام، مقررات اسلامی و رای و نظر مردم است.

** احترام به امام(ره) احترام به راه، اصول و بیت امام(ره) است. این ایام مبارک را به این بیت مکرم بویژه یادگار عزیز، عالم، دانشمند و فرهیخته امام (ره)، حضرت حجت السلام و المسلمین سید حسن خمینی تبریک می گویم. ما در اینجا در کنار حرم امام (ره) و این مرقد مطهر بار دیگر پیمان می بندیم که راه امام (ره) را ادامه خواهیم داد و مسیر برحق او را از یاد نخواهیم برد.

**افکار، راه و اصول امام (ره) یک مجموعه است، نباید بخشی را گرفت و بخشی را فراموش کرد. از سخنان امام نباید بعنوان ابزار جناحی و گروهی استفاده کرد، باید همه روزهای یک درخت طیبه مثمر ثمر برای ملت را دید. مرتب، تصویر زمستانی درخت را نشان دادن به حق نیست. این درخت بهار و تابستان هم دارد و بر شاخزار پر میوه آن باید توجه کرد. همه باید تابع مجموعه خط امام (ره) نه تنها با زبان که با عمل باشیم.

** از ملت بزرگ و عزیز ایران درخواست می کنم همچون هر سال و بیش از سال های قبل در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند. 22 بهمن روز آزادی ملت، روز استقلال، روز امام (ره)، روز پایان ظلمت و تاریکی و روز نور است.