مرتضی رضایی‌صوفی در همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی در دهکده ساحلی بندر انزلی با بیان اینکه از یک سال پیش برای این همایش فراخوان شده بود، اظهار کرد: این فراخوان در موضوعات کاربردی شهرسازی و معماری مدرن بوده است.

ندای گیلان:مرتضی رضایی‌صوفی در همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی در دهکده ساحلی بندر انزلی با بیان اینکه از یک سال پیش برای این همایش فراخوان شده بود، اظهار کرد: این فراخوان در موضوعات کاربردی شهرسازی و معماری مدرن بوده است.

وی شهرسازی و معماری مدرن را تحمل هزینه‌های گزاف دانست و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور مصمم شده تا در این راستا گام‌های موثری بردارد و شهرسازی و معماری‌های سنتی ایرانی‌‌ـ اسلامی هزینه‌های کمتری ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه کاربردی شدن راهکارهای ارائه شده در همایش مذکور امری مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: کیفی‌بخشی همایش‌ها و مهیا شدن ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی در تاثیرگذاری راهکارهای آن مهم است.

وی ادامه داد: مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و… می‌توانند با بهره‌مندی از راهکارهای همایش مذکور موانع کوچک در زمینه شهرسازی و معماری را برطرف کنند.

به گفته رضایی‌صوفی، مسئولان با به‌کارگیری خروجی‌های همایش ملی معماری و شهرسازی می‌توانند خروجی‌های آن که توسط اساتید برجسته تبیین شده را در رفع محدودیت‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی اهداف کلان و اختصاصی همایش مذکور را شناخت و معرفی ارزش‌ها و مفاهیم معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: تبیین اصول و معیارهای معماری و شهرسازی ایرانی‌‌ـ اسلامی از دیگر اهداف اختصاصی همایش است.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نوآوری و خلاقیت در معماری و شهرسازی امروز با توجه به اصول معماری و شهرسازی ایرانی‌‌ـ‌اسلامی و بررسی موانع و ارائه راهکارهای تحقق نظریه‌های معماری و شهرسازی ایرانی‌اسلامی را از دیگر اهداف همایش مذکور برشمرد.

پروفسور اسماعیل شیعه، استاد دانشگاه معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت نیز در همایش مذکور بر عملی شدن محتوای همایش تاکید کرد و گفت: این همایش زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که کاربردهای آن عملی شود.