رمضانپور نرگسی با بیان اینکه شهردار رشت در چند ماهه اخیر چهره رشت را به بهترین نحو ممکن تغییر داده است گفت: امیدواریم در آینده هم ایشان در همین سمت ابقا شوند و بتوانند کارهای مفید خود را پیگیری کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،احمد رمضانپور نرگسی در جلسه مشترکی که بین شهردار رشت، نماینده سفارت تاجیکستان و مدیرعامل مؤسسه تحقیقات بین‌المللی تهران با هدف بررسی خواهرخواندگی بین رشت تاجیکستان  و رشت ایران برگزار شد اظهار داشت: بدون شک برقراری و تقویت ارتباطات دو جانبه اتفاقات مثبتی را برای دو کشور به بار می‌آورد.

رئیس شورای شهر رشت ضمن ابراز خرسندی از برقراری مجدد ارتباطات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور تاجیکستان اضافه کرد: مردم گیلان به تاجیکستان علاقه خاصی دارند و سفرهای نوروزیشان هم به این کشور از این امر حکایت دارد.

رمضان‌پور نرگسی تصریح کرد: راه‌اندازی یک ایرلاین و پرواز مستقیم بین دو شهر رشت و دوشنبه تاجیکستان با هدف افزایش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های آن از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به تقویت ارتباطات دو جانبه کمک کند.

وی با بیان اینکه اولین بلدیه کشور در شهر رشت پایه گذاری شده است، عنوان کرد: در یک سالی که از انتخاب آقای احمدی شهردار رشت می‌گذرد با تلاش‌های شبانه‌روزی که داشتند دیدیم که چگونه چهره شهر را تغییر دادند و زمینه‌ساز اقدامات مثبت و خوبی شدند.

رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که ارتباطات و دوستی بین دو ملت تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران صمیمانه‌تر شود.

رمضان‌پور نرگسی در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان اعضای پارلمان محلی و شورای شهر رشت با خواهر خواندگی دو شهر رشت ایران و رشت تاجیکستان موافقیم و امیدواریم شهردار رشت هم دستور تدوین پیش‌نویس خواهر خواندگی را صادر کند تا به عنوان یک یادگار از دوران کاری ایشان باقی بماند.