شهردار رشت با بیان اینکه برای انجام کارهای اساسی شعار دادن کافی نیست گفت: باید برای فرزندان آینده ای در نظر گرفته شود.

به گزارش ندای گیلان ، دکترسید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد، فرانک پیشگر، مظفر نیکومنش نودهی و فرهاد شوقی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، و چند تن از مدیران شهرداری در این همایش حضور داشتند و در کنار کودکان به صورت نمادین به پیاده روی پرداختند.

در این مراسم ابتدا کودکانی که از مهدکودک های شهر رشت در این همایش پیاده روی حضور داشتند با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهای ضد دخانیات به صورت نمادین به پیاده روی پرداختند.

 ثابت قدم ، ضمن تشکر از حضور پررنگ و پرشور مردم و مسئولین گفت : این حضور و همراهی پاسخگوی چند سوال است. کودکان و شهروندان ما مسئول سیگاری نمی خواهند. قطعا اگر هرکسی در این زمینه خلاف جریان مردم حرکت کند، علاقه ای به مردم ندارد  و قطعا اگر کسی شهروندان  را دوست نداشته باشد ،  نمی تواند نماینده آنها باشد. نمی تواند مسئول آنها باشد و به داد مردم رسیدگی کند. چون خودش کاری را انجام می دهد که مردم دوست ندارندشهردار رشت با بیان اینکه برای انجام کارهای اساسی شعار دادن کافی نیست افزود: باید برای فرزندان آینده ای در نظر گرفته شود.
آینده ای که قرار است ما چراغ راهش باشیم. اگر ما راه را اشتباه برویم کودکی که امروز ما را همراهی کرده است در آینده چه کسی را الگوی خودش قرار دهد ؟ اگر کسی که قرار است الگو باشد خودش محل مشکل باشد، تصمیم درست نگیرد، خودش مبارزه نکند، نمی تواند کسی باشد که در آینده تاثیرات مناسبی بگذارد. نمی تواند در راستای تولید کمتر دخانیات مقابله کند و در مصرف کمتر اثرگذار باشد.

دکتر ثابت قدم با انتقاد از اینکه در زمان هایی که به قلیانسراها  و فضاهای عمومی نیاز داریم از کسب و کار آنها اعلام حمایت می کنیم خاطر نشان کرد : کسب و کار حلال و درست رکن اساسی است.

نه اینکه چنین کاری حلال نیست؛ حلال است. اما اگر قرار است ما به قیمت هرچیزی ، آسایش، روح و روان و ذهن جامعه را دچار خدشه بکنیم قطعا موضوعاتی را زیر پا گذاشته ایم که آسیب بزرگی به همراه دارد. پس از آن باید قانون های زیادی وضع کنیم تا با آسیبی که ایجاد شده است مقابله کنیم

وی تصریح کرد : متاسفانه میزان مصرف مواد مخدر و دخانیات و هرگونه مصرف موادی که به روح و روان آسیب می رساند در جامعه ما بالا است. اگر تا امروز مقابله جدی نشده است عزم مدیریت شهری برخورد با این موضوع است و در این محیط که بارها عرض کرده ام محیطی فرهنگی خواهد بود نه فرنگی، قطعا به رخ خواهیم کشید که چگونه با نگاه ضد توسعه انسانی، برخورد انسانی خواهد شد و مردم در مواقع مقتضی، امروز فردا یا سالهای آینده پاسخ خواهند داد.

شهردار رشت در پایان از حضور و همراهی مردم قدردانی کرد و چنین اقداماتی را فرهنگ سازی برای نسل امروز و نسل های آینده دانست