رئیس شورای شهر رشت گفت:خواسته یا ناخواسته برخی بی تدبیریها دیده می شود که نیاز است شهردار رشت ورود کند و با قاطعیت به تصمیم گیری بپردازد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور اصحاب رسانه و در آستانه سالروز فرار شاه از ایران برگزار شد.(گزارش تصویری)
فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت با قرائتی از وصیت نامه شهید گرامی، جلسه را آغاز کرد.
وی در ابتدا حادثه غم انگیز سانچی را خدمت حضار و مردم شریف ایران تسلیت گفت و افزود:امیدواریم بزودی مسئولین نسبت به شفاف سازی این موضوع اقدام کنند.

این عضو شورا به صحبت های شهردار رشت در خصوص بحران برف اشاره کرد و افزود:زمان آزمون و خطا گذشته و تجربیات به اندازه کسب شده است و انتظارات مردم باید برآورده شود.
وی اظهار داشت:در خصوص آسفالت شهر رشت شهردار باید پاسخگو باشد و به زیرساخت ها توجه بیشتری کند.
این عضو شورا همایش دو روزه سرمایه گذاری را یک موقعیت خوب برشمرد و تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم در بحث اقتصادی آورده های خوبی برای شهر رشت به ارمغان بیاوریم.
در ادامه جلسه امیرحسین علوی رییس شورا ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به اتفاق ناگوار کشتی سانچی پیام داشت:این مصیبت را خدمت همه مردم ایران و همچنین گیلانیان عزیز تسلیت می گوییم
وی تصریح کرد:فردا همایش سرمایه گذاری کلانشهرها برگزار می شود که امیدواریم سبب رونق و رشد شهر رشت باشد.
علوی با تاکید بر اینکه اتفاقاتی در کشور رقم خورد که جا دارد از حوزه نیروی انتظامی تشکر کنیم و این اتفاقات نشان از این دارد که باید به برخی مسائل توجه بیشتری کنیم و شهر رشت و توجه به نیروهای شهرداری را در اولویت های خودمان قرار دهیم.
رییس شورای اسلامی شهر رشت افزود:خواسته یا ناخواسته برخی بی تدبیریها دیده می شود که نیاز است شهردار رشت ورود کند و با قاطعیت به تصمیم گیری بپردازد.

حجت جذب ناطق بعدی جلسه ضمن تسلیت حادثه سانچی اظهار کرد:حساب های ما بسته می شود و از مسئولین می خواهیم  این موضوع را پیگیری کنند و ما را متمایز از سایر نهاد ها ببینند و به ما کمک نند.

رضا رسولی و احمد رمضانپور از دیگر ناطقان این جلسه بودند که متن این خبرها می توانید در اینجا (+)و اینجا(+) بخوانید.
در ادامه لایحه دو فوریت نحوه دریافت و پرداخت هدایا در خصوص تشویق قهرمانان ورزشی در جلسه مطرح شد که حسنی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برای ارائه گزارش وارد صحن شد و به جزئیات مسائل پرداخت.
این لایحه با یک فوریت تصویب شد.

لایحه بعدی پروژه تجاری اداری گلسار بوده که سهم شهرداری از ان ۴۲ درصد (۵۴ میلیارد) بوده و بصورت دو فوریت در جلسه مطرح شد.
واگذاری هزینه فروش این پروژه به شهردار توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین فراخوان این پروژه در جلسه مطرح شد که بصورت دو فوریت تصویب نشد
رسولی پیشنهاد زمان بیشتر برای مطالعات در خصوص این پروژه را داد که مورد تایید اکثریت آرا قرار گرفت
این طرح بصورت یک فوریت به تصویب رسید
طرح حذف بهره تقسیط در دیون تا یکصد میلیون برای در نظر گرفتن عوارض تشویقی برای پرداخت نقدی دستور بعدی جلسه بود که مطرح شد که کمیسیون عمران و توسعه با آن مخالفت کرد و رسولی در این خصوص پیشنهاد یک جلسه مشترک با کمیسیون بودجه داد.
مسکوت بودن این طرح برای یک هفته به رای گذاشته شد و تصویب شد.
در بخش دوم جلسه ،سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه سرهنگ بایرامی، سرهنگ توشه و سرهنگ مصطفی پور در صحن علنی شورای شهر رشت حاضر شدند که این دید و بازدید بصورت غیرعلنی ادامه یافت.