ندای گیلان: بازارچه شهید باهنر منطقه ۵ رشت یازدهمین بازارچه محلی است که با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی در فضای هزار و ۲۶۰ متر مربعی افتتاح شد

به گزارش ندای گیلان از رشت ؛ بازارچه هزار و ۲۶۰ متر مربعی شهید باهنر در منطقه ۵ شهر رشت با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، معاون پیشگیری از جرم دادستانی گیلان ، جمعی از مدیران و مسئولین شهرداری و سایر ادارات شهرستان رشت و اصحاب رسانه به بهره برداری رسید.

 در این مراسم شهردار رشت از همکاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت تلاش برای حرکت به سمت توسعه شهری قدردانی کرد و گفت : امروزه بحث اقتصاد و معیشت و موضوعاتی از این قبیل به جهت اهمیت و گستردگی انها ،  بخش عمده ای  به سمت خصوصی سازی حرکت می کند .
 دکتر سید محمدعلی ثابت قدم ، سرمایه و سرمایه گذاری را دو رکن اصلی توسعه شهری عنوان کرد و افزود : زمانی متوجه اهمیت اقتصاد می شویم که ارزش سرمایه و سرمایه گذار را بدانیم و از آن حمایت نماییم.  
 وی با بیان اینکه حمایت از مالکیت ها از لحاظ مادی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد : جریان سرمایه و دفاع و حمایت از سرمایه دار و بهره گیری از ظرفیتهای سرمایه گذاران باعث شکوفایی هر چه بیشتر شهر خواهد شد
افتتاح بازارچه شهید باهنر منطقه ۵ رشت .

دکتر ثابت قدم ،  آرامش  و لذت زندگی شهروندان را نتیجه توسعه یافتگی شهر دانست و گفت : هر چه قدر بتوانیم با افزایش سرمایه و سرمایه گذاری به سمت توسعه یافتگی حرکت کنیم از ناهنجاری ها و جرائم شهری کاسته و شهر در جهت امنیت و آسایش حرکت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم ملکی معاون پیشگیری از جرم دادستانی گیلان  ضمن قدردانی از شهردار و شورای اسلامی شهر رشت به جهت خدمت رسانی بی منت به شهروندان گفت : طی یکسال اخیر شاهد شکوفایی و توسعه شهری در رشت بودیم و امروز نیز افتتاح این بازارچه گامی مؤثر در جهت ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار می باشد که این امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت .

موسوی روزان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز از حمایت و استقبال سرمایه گذاران در جهت ایجاد بازارچه های محلی و رونق کسب و کار شهروندان قدردانی کرد و با بیان اینکه تا کنون بیش از هزار غرفه در قالب افتتاح بازارچه های محلی در اختیار شهروندان رشت قرار گرفته است گفت : بازارچه های محلی شرایط مناسبی را برای ایجاد شغل و کسب روزی حلال برای شهروندان فراهم آورده و نظارت صحیح بر عملکرد این بازارچه ها می تواند تکمیل کننده خدمت رسانی باشد.

مهندس بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم با اشاره به سیاستهای شهرداری و شورای شهر در راستای توسعه شهری گفت : ایجاد بازارچه های محلی فضای ایمن و مناسبی را برای ساماندهی دست فروشان و رونق کسب و کار این شهروندان فراهم آورده که افتتاح دو بازارچه شهید چمران و وارش نیز در دست اقدام است.

گفتنی است بازارچه شهید باهنر منطقه ۵ رشت یازدهمین بازارچه محلی است که با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی در فضای هزار و ۲۶۰ متر مربعی افتتاح و برای ۶۵ نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.