مرخصی تمام فرمانداران و شهرداران گیلان با دستور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در نوروز سال 94 لغو شد.

لوگوبه گزارش ندای گیلان، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات استقبال از مسافران نوروزی در گیلان با اشاره به شرایط ویژه کشور اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران از شرایط ویژه‌ای برخوردار بوده و امروز به دلیل مذاکرات هسته‌ای باید دقت بیشتری نسبت به مسائل اجتماعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت برای هر شرایطی خود را آماده کرده است، تصریح کرد: گیلان استانی امن محسوب می‌شود و این روند باید تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان بر آمادگی دستگاه‌های مختلف در استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: وضعیت استان نسبت به کاهش بیکاری سه درصد نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و در موضوع تورم نیز 2.5 درصد کمتر از کشوری هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور به معنای نبود تورم و بیکاری در گیلان نیست، بیان کرد: تلاش مدیران باید در راستای کم کردن مشکل مردم باشد.

نجفی بر ایجاد شور و نشاط در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: بخشی از نوروز ایام فاطمیه (س) است و مردم فاطمه (س) را به عنوان مادر خود در تمام امور می‌دانند و مناسبت‌ها را رعایت می‌کنند اما مسئولان موظف هستند فضایی آرام را برای مردم فراهم کنند.

استاندار گیلان برقراری نظم و امنیت در تمام مسیرها در نوروز سال 94 را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: نظارت لازم بر تاسیسات اقامتی و صنوف مهم است و همچنین در نوروز سال 94 دستگاه‌های مربوطه باید فعال باشند و بر کیفیت ارائه کالا و خدمات نظارت شود.

نجفی خواستار آماده‌سازی مساجد گیلان برای استقبال از گردشگران نوروزی شد و اظهار کرد: هویت گیلانی‌ها پاکی و نظافت است و این موضوع در ایام تعطیل باید تجلی پیدا کند.

استاندار گیلان آمادگی شرکت‌های خودروسازی برای ارائه خدمات به خودروهای در راه مانده را مهم خواند و بیان کرد: نوروز سال 94 توانمندسازی حمل و نقل درون و برون شهری گیلان حائز اهمیت است.

وی بر فعال‌سازی شبکه بانکی و خودپردازها در نوروز سال 94 تاکید کرد و افزود: مرکز اطلاع‌رسانی به مسافران باید فعال شود.

نجفی با دستور لغو مرخصی تمام فرمانداران و شهرداران گیلان در نوروز سال 94، تصریح کرد: ایام نوروز نیازی نیست مسئولان جانشین داشته باشند و باید در صحنه حضور پیدا کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در نوروز سال 94 مشخص است، گفت: دستگاه‌ها باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشند ضمن اینکه هماهنگی لازم بین سازمان‌ها و ارگان‌ها در گیلان وجود دارد.