یونس محمودی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه هر گفتمانی بدون تردید باید از بستر مطالعه به رشد و بالندگی برسد، اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه دولت نیست و همگان باید در تحقق این مهم کوشا باشند.

ندای گیلان:یونس محمودی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه هر گفتمانی بدون تردید باید از بستر مطالعه به رشد و بالندگی برسد، اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه دولت نیست و همگان باید در تحقق این مهم کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه در اموری که در آن دقت و مطالعه نباشد کیفیت فدای کمیت می‌شود، افزود: نقش روحانیون، اساتید دانشگاه و بزرگان شهرستان در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مهم است.

فرماندار شفت کتاب را وسیله نشاط و آرامش روح و اندیشه بشر خواند و تصریح کرد: اگر مدیران در جامعه اسلامی از مطالعه فاصله بگیرند شکست می‌خورند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مطالعه و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: بستر شکوفایی تمام استعدادها و ظرفیت‌ها منوط به تنویر تفکر و اندیشه است و اگر در طول شبانه‌روز زمانی را به مطالعه اختصاص ندهیم جبران ناپذیر خواهد بود.

محمودی فراهم شدن زمینه ایجاد مشوق‌های لازم برای جذب خیران و سرمایه‌گذاران در زمینه کتابخانه را امری مهم عنوان کرد و گفت: خیران در امر کتابخانه‌سازی ورود کنند.

وی از شخصیت‌های فرهنگی و با نفوذ شهرستان شفت خواست زمینه مشارکت همه جانبه سرمایه گذاران و خیران را در این امر فراهم آورند.

فرماندار شفت خواستار افزایش اعتبارات حوزه کتابخوانی در این شهرستان شد و از شهرداران خواست تا زمین مناسب در شهرهای شفت و احمدسرگوراب را برای احداث کتابخانه مشخص کنند.