ندای گیلان:بزرگترین جایزه برای همه ی هنرمندان راه پیدا کردن به قلب مردم و سهیم بودن در گوشه ای از خاطراتشان است. این اتفاق بزرگی است که با آهنگ ها ارتباط برقرار کردند و تمامی این اتفاق برای من بزرگترین پاداش است. شهرام شکوهی خواننده در خصوص سبک موسیقی خود گفت: موسیقی من تلفیقی است […]

ندای گیلان:بزرگترین جایزه برای همه ی هنرمندان راه پیدا کردن به قلب مردم و سهیم بودن در گوشه ای از خاطراتشان است. این اتفاق بزرگی است که با آهنگ ها ارتباط برقرار کردند و تمامی این اتفاق برای من بزرگترین پاداش است.

شهرام شکوهی خواننده در خصوص سبک موسیقی خود گفت: موسیقی من تلفیقی است که هم شامل زمینه ی از موسیقی اسپانیایی است و هم آواز های سنتی. در واقع مولفه هایی از این دو موسیقی را دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود داشتن سبک سنتی در برج میلاد اجرایی ندارد، افزود: برای اجرا در برج میلاد هنوز تقاضایی ندادیم اما ممکن است در آینده این کار رو بکنیم.

شکوهی در خصوص ویژگی های سبک تلفیقی عنوان کرد: موسیقی تلفیقی تعاریف مختلفی دارد که متاسفانه هر کس با برداشت خودش تفسیرش می کند. در حقیقت موسیقی تلفیقی ترکیب دو تا سبک موسیقی متفاوت است که قاعدتا ارتباطی به همدیگر ندارند، اما با به کار گیری از ویژگی های مشترکی که دارند این دو موسیقی را بهم نزدیک می کنند و موسیقی تلفیقی ایجاد می شود؛ در واقع به سهم برابری از دو نوع موسیقی به کار گرفته شده این امر انجام می شود. دستگاه هایی هم که من در کارم استفاده کرده ام از نوع ایرانی و اسپانیایی هستند.

شکوهی همچنین در خصوص علت ریسک نکردن خوانندگان در اجرای سبک های متفاوت بیان کرد: بحث ریسک نیست، موضوع این است که یک خواننده فضایی را انتخاب می کند و در جهت همان سبک و سیاق کار موسیقی اش را انجام می دهد، به همین خاطر بیشتر از یک حدی نمی شود از آن سبک خارج شد. فرضا اگر من تصمیم بگیرم که نوع خواندنم را تغییر بدهم یا موسیقی پایه ی کارم را به کل عوض کنم، آنوقت دیگر خودم نیستم! بنابراین برای فرار از یکنواختی یک موزیسین نمی تواند شخصیت موسیقایی اش را عوض کند.

وی تصریح کرد: مثلا کسی که فیلم کمدی می سازد برای فرار از کمدی نمی تواند یک کار درام بسازد، باید در همان حال و هوای کمد تغییراتی ایجاد کند و این مثال در حوزه ی موسیقی بسیار جزئی تر وجود دارد. اینطور می گویم که فضای موسیقی هر موزیسین مثل ساختمانی است که برای ایجاد تغییر فقط می شود جزئیات داخل ساختمان را به گونه ای تغییر داد؛ و اگر کل ساختمان را عوض کنید دیگر همان چیزی که قبلا بوده نیست. اگر این موضوع را به کار یک خواننده بسط دهید می بینید که تغییرات فقط تا میزانی قابل انجام هستند. البته این موضوع به صورت کلی همه جای دنیا وجود دارد و خواننده های زیادی هستند که بعد از مدتی برای مردم تکراری می شوند؛ جوری که گوش مردم از شنیدن آن صدا به گونه ای پر شده باشد؛ این قاعده ی روزگار است و کاری هم نمی شود کرد.

شکوهی با اشاره به اهداف خود اظهار داشت: برای شخص من سهیم بودن در خاطره سازی های مردم مهم ترین هدف و خواسته است. فرضا اینکه از چند جشنواره ی موسیقی جهان جایزه گرفته باشم یا از این دست موفقیت ها، به اندازه ی این اتفاق برایم اهمیت نداشته است. فکر می کنم بزرگترین جایزه برای همه ی هنرمندان راه پیدا کردن به قلب مردم و سهیم بودن در گوشه ای از خاطراتشان است. این اتفاق بزرگی است که در اجراهای خارج از کشور هم مردم را می بینم که با آهنگ ها ارتباط برقرار کردند و تمامی اینها برای من بزرگترین پاداش است. باقی اهداف هم پیرو این اصل بزرگ هستند، در واقع من تا روزی برای مردم خواهم خواند که توانایی زنده کردن احساسی را در لحظاتشان داشته باشم و اگر روزی احساس کنم که موسیقی من دیگر لذتی برای مخاطبانم ندارد، از این عرصه کنار خواهم کشید.

وی در خصوص برنامه ی کنسرت های آینده به ویژه کنسرت های تهران خود بیان کرد: در کنسرت های تهران ما به حد اشباع این دو آلبوم را اجرا کردیم که برای تکراری نشدن قطعات اجرایی تصمیم گرفتیم که فعلا تا قبل از پخش آلبوم جدید در تهران کنسرتی نداشته باشیم؛ به علاوه ی اینکه ساخت آلبوم هم پروسه ی نفس گیری است و تمرکز و زمان زیادی می طلبد که این موضوع نیز علت دیگری برای حذف تهران از اجراهای قبل آلبوم جدید است. حتی تعدادی از اجراهای شهرستان ها را هم تا حد ممکن به بعد از آلبوم موکول کردیم تا زمان بیشتری برای تمرکز روی آلبوم داشته باشیم. انشاالله بعد از پخش آلبوم تور جدید کنسرت ها را شروع خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به آخرین روند تولید آلبوم جدید خود خاطرنشان کرد: ملودی ها تکمیل شدند، تعدادی از اشعار مجوز گرفتند و آماده هستند، و تعدادی هم قرار است که به آلبوم اضافه شوند. در مورد عوامل سازنده ی این آلبوم هم حرفی نمی زنم چون سورپرایز خواهد بود!

کارهای مجوز و پخش نیز موازی با بقیه ی کارهای آلبوم پیش خواهند رفت و سعی داریم که تا آخر بهار این آلبوم را به پخش برسانیم. این آلبوم با دو آلبوم قبلی من متفاوت است و امیدوارم که این تغییرات مورد پسند مردم نیز واقع شود.