شهاب حسنی گفت من دوست داشتم به دستان شهید بابایی بوسه می‌زدم که میسر نیست و این جایزه را به فرزندان برومند ایشان تقدیم می‌کنم.

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان آئین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی مقاومت با حضور پر تعداد سینماگران و فعالان عرصه سینمای مقاومت عصرگاه ، در تالار اندیشه حوزه هنری  برگزارشد است.

ورودی تالار اندیشه مزین به عکس شهیدان، همچنین گلهای سرخ که زیر پای مادران شهید قرار گرفته و یادآور شهدای عظیمالشأن 8 سال دفاع مقدس است. میهمانان مراسم از زیر قرآنهایی که توسط دو بسیجی حمل میشود، وارد سالن میکنند.

آغاز مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپی که یادآور 8 سال دفاع مقدس است آغاز شد. بعد از اجرای نمایش با موضوع مقاومت علیرضا افتخاری قطعهای را به صورت زنده اجرا کرد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آئین افتتاحیه جشنواره مقاومت، گفت: امروز یاد شهدای آزادی و عدالت و مظلومیت در کربلای بزرگ جهان را قدر میدانیم و تقاضای صبر و استمرار در راه خونین شهدا را داریم. زندگی محل تولد آدم و شیطان است ما به دنیا میآئیم و زندگی گهواره ماست اما شیطان با همه ابزار سعی میکند ما را از مسیر زندگی و آدم شدن و انسان شدن منصرف کند.

انسان مانند بذری است که به شکوفایی میرسد و شیطان با همه توان درصدد است شکوفایی انسان را مانع شود. انسان در مقاومت شکل میگیرد.

همه دورههای زندگی بشر اینگونه بوده امروز وقتی به صحنه عالم نگاه میکنیم، این مبارزه شیطان و انسان را در اوج خود میبینیم.مبارزهای که از 70 سال پیش در قلب جهان اسلام طراحی شد و بسیاری از کشورها را در بر گرفت.

* هنر ابزاری که تردیدها را پاک میکند

مقاومت نیاز به عشق و قلم داردگفت: امروز تنها فلسطین مبارزه نمیکند، سوریه، عراق، بحرین و یمن همچنین مکه و منا هم فلسطین شده است.

آلسعود شرایطی را فراهم کرده تا در جهان اسلام شاهد این نوع وحشیگری شیطانی باشیم. رسانههای مدعی حقوق بشر حقوق انسانها را له میکنند و با انواع هنرهای شیطانی نورانیت مقاومت را تاریک میکنند.

مقاومت تنها در صحنه رزم نیست، مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد. قلمی که در آن جوشش است تا بتواند افکار عمومی را از تردیدها و تسلیمها پاک کند.

هیچ ابزاری بهتر از هنر نیست که این تردیدها را پاک کند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: مدافعان حقوق بشر وقتی دیدند ایران در روح ملتهای منطقه نفوذ کرده است و نقشه از نیل تا فرات عملیاتی نمیشود، شروع به فلسطینسازی کردند تا ناامنی، بمباران، توطئه را در قلب جهان اسلام به وجود آورند و مسلمانها را از ایجاد تمدن مجدد مانع شوند و کانون ناامنی را در قلب جهان اسلام قرار دادند.

وقتی جیش النصره نتوانست موفق شود داعش را ایجاد کرده و امروز که داعش ضعیف شده وهابیت را به صحنه آوردند. سعی میکنند از هر ابزاری حتی اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: دست هنرمندان عرصه مقاومت را میبوسیم که در میان هیاهوی بینالمللی تحت تأثیر قرار نمیگیرند و حمایت، حمایتکنندگان میلیاردی صهیونیست را پس میزنند. دست و قلمی را میبوسیم که با کمبود امکانات به ثبت مقاومت میپردازد و فریب طلسم های فرعونی را نمیخورند.

شهاب حسینی با قرائت آیه‌ای از قران که شهدا در جایی دیگر متنعم می‌شوند خواند و گفت: برخلاف این مهم که بازیگر نقش را می‌پروراند در سریال شهید بابایی این نقش بود که بازیگر را می‌پروراند. من دوست داشتم به دستان شهید بابایی بوسه می‌زدم که میسر نیست و این جایزه را به فرزندان برومند ایشان تقدیم می‌کنم.

برگزیدگان نماهنگ:

در بخش نماهنگ دیپلم افتخار برگزیده سوم به حسین و محمد بوشهری اهدا شد. دیپلم برگزیده دوم نیز به مهدیار عقابی اهدا شد. در نهایت تندیس برگزیده نخست به محمد حسین مهدویان اهدا شد.

برگزیدگان پویانمایی:

در بخش پویانمایی لوح تقدیر پویانمایی کوتاه به حسین صفارزادگان، دیپلم افتخار به عبدالامیر جهانی برای فیلم «جنگ جهانی سوم»، دیپلم افتخار برگزیده دوم به رسول رزین و هادی طبسی برای پویانمایی «ربا»، تندیس و دیپلم افتخار برگزیده اول به سید محمدرضا خردمندان برای فیلم «آنتراکت» اهدا شد.
جایزه ویژه هیات داوران در بخش کوتاه به محمد امین ایمانی برای فیلم «خیابان 204» اهدا شد.
در بخش سینمایی تندیس و دیپلم افتخار به محمد امین همدانی برای فیلم «فهرست مقدس» اهدا شد.

در ادامه مراسم قلم طلایی به بهترین طرح سینمایی به فهیمه سلیمانی با نام «کارو» اهدا شد. وی تندیس و جایزه را به شهدای مفقود الاثر بیت المقدس 2 تقدیم کرد.
همچنین قلم طلایی به سید حمید طاهری برای نگارش خلاصه فیلمنامه «ننه گیلان» اهدا شد.

در ادامه معرفی برگزیدگان در بخش تله‌فیلم معرفی شدند:

بهترین فیلمنامه تله فیلم به خیرالله تقیانی‌پور برای فیلم «تونل» اهدا شد.
بهترین کارگردانی تله فیلم به احمد بهرامی و تقیانی‌پور برای «تونل» اهدا شد.
بهترین کارگردانی به داریوش عذبانی برای فیلم «مردان آفتاب» اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم به مهدی تربتی‌فرد برای کارگردانی «مدار ده‌درجه» اهدا شد.

*برگزیدگان سریال تلویزیونی:

جایزه بهترین فیلمنامه به هادی مقدم‌دوست و حمیدنعمت‌الله برای سریال وضعیت سفید اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی به مسعود جعفری جوزانی برای سریال در چشم باد اهدا شد.

دیپلم افتخار‌ ‌به محمدرضا شفیعی برای سریال وضعیت سفید اهدا شد.

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به مسعود جعفری جوزانی، حبیب‌الله کاسه‌ساز و عباس اکبری اهد شد.

تندیس بهترین بازیگر به شهاب حسینی برای ایفای نقش شهید بابایی اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگری به آزیتا حاجیان برای مجموعه تلویزیونی کیمیا اهدا شد.

جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور به بهترین فیلم با موضع انقلاب اسلامی اهدا شد به منصور سهراب‌پور بایت تهیه‌کنندگی فیلم پروانه.

در این مراسم سردار نقدی ‌(رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان)، علی نصیریان، نادر طالب‌زاده، شهاب حسینی، رضا برجی، حمیدنژاد، یدالله صمدی، سیامک اطلسی، محمدرضا عرب، عبدالحمید قدیریان، مجتبی فرآورده، مسعود اطیابی، جواد شمقدری، جلیل عرفان‌منش، شفیع آقامحمدیان، جعفر دهقان مهدی فیوضی جهانگیر الماسی حمید بهمنی حمید نعمت اله محسن رضایی هادی مقدم دوست، محمدرضا شرف الدین، امیرحسین مدرس، محمدرضا عباسیان، بهرام عظیمی نقی نعمتی، محمدرضا شفیعی جواد نوروز بیگی و … حضور دارند.