محسن قربانی در خصوص صدور شناسنامه مکانیزه گفت:شناسنامه مکانیزه علاوه بر افرادی که در مشخصات سجلی تغییر داشته‌اند به صاحبان شناسنامه‌های مستعمل نیز تعلق می‌گیرد.

ندای گیلان:محسن قربانی در خصوص صدور شناسنامه مکانیزه گفت:شناسنامه مکانیزه علاوه بر افرادی که در مشخصات سجلی تغییر داشته‌اند به صاحبان شناسنامه‌های مستعمل نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در راستای تعویض شناسنامه مکانیزه فراخوان عمومی اعلام نشده است، افزود:شناسنامه‌های کاغذی قدیمی در حال حاضر دارای اعتبار و ارزش قانونی هستند.

قربانی خاطرنشان کرد:جامعه هدف می‌توانند برای صدور شناسنامه مکانیزه مستقیماً به اداره ثبت احوال شهرستان فومن مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:در سال گذشته دو هزار 255شناسنامه تعویضی و 522 شناسنامه المثنی در این شهرستان صادر شده است.

قربانی به اعتبار کارت‌های ملی اشاره و تصریح کرد:کارت ملی هوشمند برای کسانی صادر می‌شود که به سن قانونی 15 سال رسیده‌اند و برای نخستین بار است که کارت ملی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده است و تغییر در مشخصات داشته‌اند نیز مشمول صدور کارت ملی هوشمند هستند.

رئیس ثبت احوال فومن در پایان با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و 444کارت ملی هوشمند در این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان داده شده است، اظهار کرد:جامعه هدف کارت ملی هوشمند می‌توانند برای درخواست و پیش ثبت‌نام با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا درگاه اینترنتی www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت‌نام و نوبت‌گیری اقدام کنند و سپس جهت تکمیل مدارک، شخصاً به اداره ثبت احوال شهرستان فومن مراجعه کنند.