فرماندار لاهیجان گفت در طول ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی لاهیجان ۸ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است که به غیر از طرح باید از نقاط خطر آفرین هم مراقبت ویژه داشته باشیم .

به گزارش ندای گیلان،جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و ساماندهی طرح سالم سازی دریا به ریاست مهندس جانبازی برگزار شد.
سرپرست فرمانداری لاهیجان در این جلسه گفت: با توجه به فرهنگ غنی مردم و ظرفیت‌های موجود، از لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان و مهمانپذیری مردمانش یاد می‌شود.
وی به حضور اعضای ستاد خدمات سفر در شهرستان اشاره کرد و افزود: چند روز آینده تعطیلاتی را پیش رو داریم که از ویژگی های خاصی برخوردار می باشد، رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و شب های قدر که یقینا میهمانانی از سراسر کشور به لاهیجان می آیند بنابراین شرط میهمان‌نوازی را باید ادا کنیم و دستگاه‌های مختلف و مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.
جانبازی با توجه به اهمیت کنترل ترافیک گفت: اداره راه و راهور در نقاط ترافیکی شهر علی الخصوص میدان گیل حضور ‌داشته و امکانات عبور میهمانان را فراهم نمایند.
وی افزود: فضای خوبی به لحاظ گردشگری، امنیتی، انتظامی، فرهنگی و … در شهرستان حاکم است که باتوجه به فصل کشاورزی و مناظر بسیار زیبا فرصت اقامت گردشگر در شهرستان مهیا شده است.
سرپرست فرمانداری لاهیجان عنوان کرد: وقتی حضور نفر به لحاظ شناور در شهر و روستا بیشتر میشود مصرف آب افزایش پیدا میکند و حضور میدانی آبفار، آبفا و دستگاه ها در حل مشکلات بسیار مفید و موثر است.
وی گفت: باتوجه به شروع طرح هر ماه دو بار جلسه ساماندهی سواحل برگزار خواهد شد و هماهنگی های لازم برای حل مشکلات طرح دریا و پرداخت معوقات ناجیان بعمل آمده است.
وی افزود: کمیته های نه گانه، کار را بسیار جدی باید انجام دهند و به هیچ اجازه ورود گردشگران به نقاط حادثه خیز را ندهند.
جانبازی ادامه داد: در طول ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی لاهیجان ۸ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است که به غیر از طرح باید از نقاط خطر آفرین هم مراقبت ویژه داشته باشیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
وی اظهار داشت؛ در داخل طرح عزیزان پلیس و هلال احمر و ورزش جوانان حضور دارند و ناجیان هم بر اساس ضوابط مستقر خواهند شد و باید آموزش همه ناجیان در اولویت قرار بگیرد و در لیست پرداخت حق الزحمه باید کسانی معرفی شوند که انجام وظیف کردند.
نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان به آرزوی دیرینه مردم لاهیجان اشاره داشت و افزود: فاز اول راه دسترسی لاهیجان به ساحل شامل آسفالت مسیر حسنعلیده به جیرباغ صورت گرفت و در آینده نزدیک فاز دوم اجرا خواهد شد.