مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۶ زن کارآفرین در گیلان شناسایی شده اند، تصریح کرد: به دنبال اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و حمایت از کسب و کارهای زنان هستیم.

به گزارش ندای گیلان،زهرا یعقوب نژاد در دیدار استاندار گیلان با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش اثرگذار زنان در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، اظهار کرد: زنان ما همواره به عنوان یک نیروی محرکه در فعالیت های اقتصادی مطرح بوده اند.

وی با بیان اینکه حضور زنان فعال در عرصه اقتصاد و کارآفرینی موجب سلامت این فضا می شود، تصریح کرد: نیازمند یک نگاه کارآفرینی به برنامه های اقتصادی با محوریت بانوان فعال در این عرصه هستیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی را شش درصد بالاتر از میانگین کشوری آن دانست و گفت: این آمار گواهی بر سهم قابل توجه زنان استان گیلان در توسعه اقتصادی کشور است.

یعقوب نژاد، همچنین به مشارکت بالای اقتصادی زنان جوان استان اشاره کرد و متذکر شد: به دنبال شناسایی و معرفی زنان کارآفرین استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۶ زن کارآفرین در گیلان شناسایی شده اند، تصریح کرد: به دنبال اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و حمایت از کسب و کارهای زنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با اشاره به اهمیت نقش اجتماع محور زنان، از راه اندازی انجمن زنان کارآفرین استان خبر داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان در هر هفت دوره طرح ملی انتخاب زنان کارآفرین برتر که از سوی معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود، نماینده شهری و روستایی داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت زنان کارآفرین گیلان بازتاب خوبی در پویش ملی زنان نسل تحریم داشته است، عنوان کرد: در راستای این پویش کلیپ های چند دقیقه ای از فعالیت زنان کارآفرین به تصویر کشیده می شود که خوشبختانه سهم زنان گیلان بالاست.

 

منبع